Tips Houding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_Hks

Tips Houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 01:12

Ha lieve bokkers!

Ik heb een vraagje. Mijn houding tijdens het rijden was altijd best prima, niet extreem goed en niet extreem slecht.
Maar een jaar geleden ben ik vrij hard gevallen van het paard en heb toen letterlijk elke rib gekneusd. Ondertussen is dat wel weer helemaal in orde, maar heb nog steeds snel last van mijn rug vooral bij en na het rijden :(
Hebben jullie misschien nog goede tips zodat ik mezelf weer een goede zit kan aanleren?
Ik rij over het algemeen geen lessen of wedstrijden meer, nu vooral recreatief en buiten! :)

Angela

Re: Tips Houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:02

Toch les nemen, als je je eigen rug vastzet, is de kans ongeveer 100% dat je paard dit ook doet (in meer of mindere mate). Dat is vragen om blessures bij het paard. Daarnaast is het slecht voor je eigen rug.

Als je foto's of filmpjes plaatst kunnen we meer zeggen, maar het advies blijft: neem les, want je moet direct tijdens het rijden horen wat er mis, en wat er goed gaat, en dat kan niet achteraf.

noa0699

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:13

Misschien moet je naar de fysio gaan? Ikzelf heb m'n been gebroken vorig jaar en heb daar nog steeds last van, maar door de fysio is het echt veel beter geworden.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:16

Sporten!! Leer je eigen lijf kennen, en zorg voor kracht in je core-gebied!

Les kan zeker ook geen kwaad, gewoon eens even mee laten kijken, waar je precies moeite mee hebt!

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:46

Ik denk ook dat les nemen toch en goed idee zou zijn. Op die manier werk je aan je houding en wordt er op gelet dat je paard niet gehinderd wordt. Voor jezelf is fysio misschien ook niet slecht, uiteindelijk wil je niet last blijven hebben van je rug :)

XxchipsxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:33

Als je les hebt kan je krijgen dat het uiteindelijk weer terug komt. Maar bij de fysio minder kans dat het pijn blijft doen. Of allebei :)

Martine1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:36

flex chair, is niet heel voordelig wel heel nuttig

Marieke_Hks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 15:53

Even een kleine update :)
Ondertussen heb ik weer les gehad en ben weer bij de fysio gaan lopen.
Dat laatste bleek echt de oplossing te zijn! Bedankt voor de tips :)