Paard mee naar Terschelling of toch liever thuis laten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loess3108

Paard mee naar Terschelling of toch liever thuis laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:08

Hoi Bokkers!

Al een tijdje kriebelt bij mij het plan om mijn 4 jarige friese merrie mee te nemen naar Terschelling in de zomer. Ik zit meestal in de zomer 3 a 4 weken op Terschelling en als ze thuis zou blijven dan wordt er al die tijd niks met haar gedaan. (Ze staat dan lekker in de wei grasjes te eten.) Dus vandaar het plan om haar mee te nemen naar dit geweldige eiland! :D Alleen vindt mijn moeder het plan helemaal niks. Zij vindt Famke te jong en ze vindt dat ik haar alleen maar stress toebreng. Ik haal haar dan uit d'r vertrouwde omgeving, ze moet met de boot wat ongetwijfeld stressvol is. In die standpunten ben ik het helemaal met mijn moeder eens!

Maar ik denk zelf dat als Famke eenmaal op het eiland is, dat ze het heel leuk vindt. Ze vindt het nu al erg leuk als we een keertje naar buiten gaan, ze kijkt haar ogen uit! En juist omdat we nu heel weinig uitrij mogelijkheden hebben, zou het voor haar goed zijn om te wennen aan het maken van buitenritten. Met het vervoer naar het eiland, probeer ik een klein vrachtwagentje te regelen waar ze met een paar andere paardjes in staat. Zo hoop ik dat ze wat 'steun' heeft aan de andere paardjes. Eventueel zou ik haar zelfs wat homeopathische rustgevers geven.

Mijn moeder is helemaal geen paardenmens, ze is er bang voor. Zij is dus ook helemaal niet bekent met de paardenwereld. Ze geeft dit advies met de beste bedoelingen. (Zij mag me advies geven maar het is uiteindelijk mijn beslissing.)

Wat denk jullie? Zou ik haar meenemen en lekker met haar buitenritten maken of is het beter dat ze in haar vertrouwde omgeving blijft maar waardoor ze 3 a 4 weken niet bereden wordt?

Graag jullie reactie! :)

Mocht dit topic toch niet goed staan, sorry daarvoor!

Roosch

Re: Paard mee naar Terschelling of toch liever thuis laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:24

Ik denk dat het juist heel leerzaam is voor haar, mits je alles rustig aan doet. Lekker genieten op Terschelling met je eigen paard. Niks mooiers. :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:28

Ik heb een aantal jaren geleden mijn paard meegenomen naar Frankrijk. Het was een super ervaring. Want wat is er nu fijner dan wanneer je eindelijk vrij bent en alle tijd hebt? Met je eigen paard vakantie vieren. Het versterkt zo de band. En over de reis hoef je je niet zo druk te maken hoor dat komt wel goed.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:34

Lekker doen! Gewoon rustig aan en denk dat het voor haar best leerzaam zal zijn

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:40

Waarom niet?
Hardstikke leuk idee! :j

Kan je ook gelijk testen of jullie relatie goed genoeg is qua vertrouwen om ook vooruit te komen in een vreemde omgeving.
En vooruit is niet altijd rechtdoor; kan dus ook weer een leermomentje zijn.
Als je de mogelijkheid hebt en je kan het financieel betalen: just do it!

Rustgevers zou ik niet doen als ze in gezelschap is, soms werkt dat averechts.
Laat haar maar puur ervaren wat vervoer is per boot; vanaf daar kunnen jullie denk ik alles wel aan.
Dus ook fijne bos/duin- en strandritjes. ;)

coolbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:44

Zeker doen! Wij zijn al 3x met de paarden naar het eiland geweest, en deze zomer weer! Terschelling is echt een paardeneiland met ontzettend veel mooie ruiterroutes door de bossen. Daarnaast mag je altijd op het strand rijden wat ook erg leuk is!

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:46

Lekker doen zou ik zeggen!
Volgens mij is het alleen maar goed om een (jong) paard dingen te laten ervaren, meemaken. Worden ze alleen maar sterker van. Zorg wel natuurlijk dat je het rustig aan doet, jij kent je paard het beste en kan goed beoordelen wanneer ze overprikkeld raakt.
Maar lekker samen met je paard genieten op Terschelling, wat is er nou mooier dan dat? Ik denk dat het voor je paard ook echt genieten is hoor.
Dus veel plezier, en vergeet niet de foto's met ons te delen *-:)

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 18:03

Dank jullie wel voor de reactie! Mocht ze meegaan, dan doen we het idd rustig aan. Ik wil zo ie zo geen overhaaste dingen met haar doen. En ik zal dan zeker de foto's delen!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:23

Ik zou er lekker mee nemen. Heerlijk toch om daar lekker rond de rijden en misschien het strand op?
Ik ga van de zomer weer heerlijk met mijn paard naar de veluwe. Staat ie ook eventjes op de trailer.
Denk dat ze niet eens door heeft dat ze op een boot staat in het vrachtwagentje :)