zitvlak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 14:03

Ik vroeg me af welk zitvlak is beter de stoffen of de leren?
en waar rijden jullie liefste mee ?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:09

Ik hou meer van een leren zitvlak, omdat dat lekker stevig zit.
Het nadeel is wel dat bij de goedkopere merken over het algemeen het zitvlak een stuk stugger is, wat dan weer niet fijn is.
Wl wel weer eens een zonder zitvlak proberen, in de zomer kan het behoorlijk warm zijn namelijk.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:10

Verschilt per persoon. Iedereen heeft eigen voorkeur.

Ik heb alleen broeken met stoffen zitvlak. Vind ik persoonlijk veel fijner rijden en zweet in de zomer veel minder.
Voor mijn gevoel wen je heel snel aan het rijden met leren zitvlak. Dat zit veel stroever waardoor je makkelijker in het zadel blijft. Als je dan weer overgaat op stoffen zitvlak glij je voor je gevoel alle kanten op. Met stoffen zitvlak moet je zelf actiever op zoek naar je balans. Helemaal als je nog niet zo lang rijdt, leer je dat op deze manier veel sneller.

Zie eigenlijk alleen meerwaarde in leren zitvlak bij inrijden van jonge paarden. Kan dan net even wat extra zekerheid geven.

Pandameisje

Re: zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 14:11

oke want ik had paar broeken gezien die allemaal zonder stof was ik had eerst een stoffen en toen 5 jaar leer haha dus vandaag :p

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:12

ik houd van kunstleren zitvlakken!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:40

Ik vind een kunstleren veel fijner. Ze gaan bij mij veeeeeel langer mee (ik heb er meerdere die ik al jaren wekelijks draag), en daarnaast geven ze meer grip in het zadel. Ik wil niet anders meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:42

Ik vind een stoffen zitvlak véél fijner, je hebt wel minder grip in je zadel, maar door het stof kan je ook wel goed mee bewegen. Verder zit die héél fijn en lekker zacht.

Ik heb ook wel een kunstleren zitvlak, je hebt inderdaad wel wat meer grip. Maar mijn kunstleren zitvlak ging na een paar maanden heel snel kapot :(

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:05

san4nie schreef:
Het nadeel is wel dat bij de goedkopere merken over het algemeen het zitvlak een stuk stugger is, wat dan weer niet fijn is.
Wl wel weer eens een zonder zitvlak proberen, in de zomer kan het behoorlijk warm zijn namelijk.

Zou ik niet doen, zit je zo in je onderbroek.. :P

Ik ben echt gek op broeken met (kunst)leren zitvlakken. zit veel steviger in het zadel! :)

Beauuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:10

Mij maakt het eigenlijk niet heel veel uit ik heb beide, maar als ik zou moeten kiezen vind ik een stoffen zitvlak denk ik toch wel fijner zitten!

mayrafamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:55

Leer slijt minder snel (naar mijn ervaring)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:31

Ik heb het liefst rijbroeken met een stoffen zitvlak. Het is mijn werk kleding en vind dit prettiger zitten. Leren zitvlakken slijten inderdaad wel minder snel door.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:28

Dabo schreef:
san4nie schreef:

Zou ik niet doen, zit je zo in je onderbroek.. :P

Ik ben echt gek op broeken met (kunst)leren zitvlakken. zit veel steviger in het zadel! :)

Hahaha, dat lijkt me ook niks nee. :D
Maar heb nog twee goedkoopies die niks liggen te doen in de kast.

Heb wel eens een leren zitvlak gehad die mega snel door was, was van het merk horze, direct verbannen, met de rest hobbel ik al jaren vrolijk rond.

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:03

Mijn voorkeur gaat naar leren zitvlak, gewoon omdat je dan steviger zit, met een stoffe zitvlak vind k net dat je dan in een legging rijdt :))
maar wat beter is, zou ik niet echt durven zeggen, de een vind een stoffe zitvlak fijn en een ander een lederen zitvlak.

Je kan er op 1manier achter komen en dat is zelf uitproberen!

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:09

Ook mijn voorkeur gaat uit naar leren zitvlak. Mijn zit is hierdoor erg verbeterd!

Ik vind het juist fijn om in de zomer een broek met leren zitvlak te hebben, dan schuurt het niet zo tijdens het rijden :):)

Pocaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:55

Ik vind leer beter zitten, maar dat hangt af van persoon tot persoon :)