Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ibbel schreef:Je hebt nergens recht op. Je hebt zelf onderzoeksplicht, en bij een aankoopkeuring had een DA moeten controleren of er twee castratielittekens waren. Heb je wél laten keuren, dan heeft de DA z'n werk niet goed gedaan en kun je hooguit hem er op aanspreken.
chelle_dora schreef:Dan nog kan je zelf ook kijken en vragen. En als de verkopers niet wisten dat het een klophengst betrof, wie wil je het dan kwalijk nemen en waar wil je dan exact wat halen, de fokkers?
.
en nu een prachtige stoere pony met dito uiterlijk, maar wel gewoon samen met merries in de kudde en goed te handelen.
Wegen proceskosten op tegen de castratiekosten?
Citaat:Hoopte misschien onderling met de fokkers/dierenartspraktijk te kunnen regelen. Omdat hun oneerlijk zijn geweest. Vind het zo banketstaaf om de vorige eigenaresse op te zadelen met kosten omdat zij er ook niet van af wist. Lang procederen is het niet waard.
Citaat:De vorige eigenaresse wist hier ook niks van zegt ze, en heeft hem maar enkele maanden gehad. Ook de eigenaresse daarvoor beweert hem als 'ruin' van de fokkers gekocht te hebben.
. Ik ben ook 'nog' maar een student. Ik kan er alleen nooit zo goed tegen als mensen dingen gaan roepen zonder er echt verstand van te hebben. Jij hebt je begin mening ook iets aangepast na de reacties van anderen
Daarnaast kan de koop kan namelijk niet ontbonden worden denk ik. De koop tussen de fokker en de verkopers kan al helemaal niet ontbonden worden, omdat de verkopers geen eigenaar meer zijn. Je hebt gelijk dat er bij de fokker niets gehaald kan worden maar pas in bovenstaande post beargumenteer je waarom dat zo is.