Ouders over halen voor ponytje erbij (no penny)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Ouders over halen voor ponytje erbij (no penny)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 19:41

Nee dit wordt geen penny topic. :')

Mijn pony Casper van 24 jaar heeft zover ik weet altijd met meerdere paarden gestaan (zowieso de afgelopen 9 jaar.) Sinds Oktober is mijn andere paard verkocht, waardoor hij nu dus alleen staat.
Zoals iedereen wel weet horen paarden niet alleen te staan maar mijn ouders denken het beter te weten dan de hele paardenwereld "Hij is oud, dus hij vind het wel fijn zo" :+ ja.. (en hier houden ze zich ook sterk aan)

Maar hoe krijg ik ze nou zo ver om er een shetlander / Welshje bij te kopen? :Y)
kunnen jullie niet hier onder even duidelijk maken dat een paard niet gelukkig is alleen haha
Ja, ik ben bereid om alles zelf te betalen en shetlander proof te maken.

Pauline

Re: Ouders over halen voor ponytje erbij (no penny)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:43

Een shet is niet duur in onderhoud en gezellig, kost niets met aanschaf en je andere paard geniet van het gezelschap. Plus, als je oudere paardis dan ben je (nu) bereid hem te verkopen, toch?

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:54

Na aanleiding van een scenario wat ik eerder deze week hoorde, wat doe je met de Welsh of Shet als die andere er niet meer is?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:58

Paarden mogen weetelijk niet meer alleen staan..

Moet minimaal een x aantal uur per dag contact hebben met andere paarden.

Net als dat paarden minimaal 4uur per dag naar buiten moeten ;)

Dus denk dat je ouders geen keus hebben, tenzij ze de dierenbescherming op hun dak willen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:03

Nadiine__x schreef:

Dus denk dat je ouders geen keus hebben, tenzij ze de dierenbescherming op hun dak willen?

Euhm sorry hoor maar ik heb nog nooit gehoord dat een paard verplicht 4 uur naar buiten moet van de wetgeving en dat ze van de wet contact moeten hebben met soortgenoten

Maar idd t is wel beter om er 1 shet bij te doen of een ander paard

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:04

Nadine, ik ben nieuwsgierig waar staat die wet? Weet wel dat ze toen campagne voerde maar echt ingevoerd niet meegekregen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:07

En jou plekje verhuren aan een ander paard?:) jij geen kosten, wel extra inkomen en paard blij!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:07

Anders gaan er best veel paardeneigenaren tegen de wet in

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:33

LiannePuthzy schreef:
Anders gaan er best veel paardeneigenaren tegen de wet in

Wat best slecht is maargoed

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:56

Een shet is inderdaad niet duur! Heeft verder ook niet veel nodig. Een schuilstalletje, in de winter wat hooi, en misschien wat extra's.

Maar wel natuurlijk DA kosten etc.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:59

of een ander oud paardje wat met pensioen is en een plekje zoekt erbij zetten en eigenaar stalgeld laten betalen
Staat jouw paardje niet alleen maar geen onkosten eraan en geen probleem als jouw ouder paard komt te overlijden

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:00

Nadiine__x schreef:

Dat is niet waar.
Ze wilden er een wet voor maken, maar die is er niet gekomen.
Volgens mij zijn ze er niet eens aan toegekomen om er een officieel wetsvoorstel van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:03

Pauline schreef:
Een shet is niet duur in onderhoud en gezellig, kost niets met aanschaf en je andere paard geniet van het gezelschap. Plus, als je oudere paardis dan ben je (nu) bereid hem te verkopen, toch?

Een shet is ook een paard en kan net zoveel oplopen als een duur sportpaard, dus niet duur in onderhoud is nog niet zo waar. En gezellig, sommige shetters halen je het bloed onder de nagels vandaan :P

Is het idd niet een idee om een plekje te verhuren? Bijv aan iemand die een pensioenplekje zoekt voor haar paard? Wordt nog regelmatig naar gevraagd :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:04

Nee die regel staat in het paardenbesluit van dierenbescherming (als ik me niet vergist), het is nog geen officiële wet maar voor zover ik weet willen ze dat er wel van maken.
Het beste argument is denk ik dat een paard nou eenmaal een kuddedier is en dus behoefte heeft aan gezelschap.
TS geeft aan het zelf te willen betalen dus dan kost het de ouders ook niks..
Zitten je ouders zelf een beetje in de paarden TS? Of weten ze er niet zo veel van?

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:41

Ik denk dat je je ouders maar beter voor de gek kan houden door te zeggen dat die wet er is.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:48

Kijk eens rond op marktplaats of ergens anders. Er zijn behoorlijk wat eigenaren die een plekje zoeken voor hun gepensioneerd paard. Voor jou geen aanschaf/onderhouds kosten en voor hun een mooie oplossing wat hun paard staat op een goede plek!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:14

op marktplaats staan wel vaak gratis shetlanders. misschien moet je daar even gaan kijken? :) x

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:32

Of gast baasje worden voor de dierenbescherming.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:38

maar houd gast baasje dan in dat het steeds wisseld, want dat lijkt me nu ook weer niet ideaal.... Ik zou in eerste instantie kijken voor iemand die een pensioenplekje zoekt en daar aan mee wil betalen, een win -win situatie zou ik dan zeggen =)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:50

Als shetten ziek worden is het een duur grapje, net als bij echte paarden. De vraag is verder inderdaad wat doe je als het oude paardje overlijdt. Ik ben het wel met je eens dat er een paardje bij zou horen te staan, maar sluit me ook aan bij de opties die hierboven gegeven worden een pensionpaardje (ik kon er ooit zelfs een krijgen waar de mensen alles voor betaalde maar die wel gereden moest worden) of gastbaasje voor de dierenbescherming.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 23:24

joafan2003 schreef:
Na aanleiding van een scenario wat ik eerder deze week hoorde, wat doe je met de Welsh of Shet als die andere er niet meer is?

Daarom wil ik ook een ponytje waar ik iets mee kan. Mocht Caper overlijden, komt er zowieso een ander paard, dus dan staat ie maximaal iets van 2 maanden alleen.

Verhuren zit er waarschijnlijk niet in, stallen zitten aan huis waardoor je toch andere mensen op je erf hebt (er is veel ingebroken dus niet echt veel vertrouwen daar in)

De buren hebben in Juni ook hun paard aan huis waarschijnlijk. Alleen mogen die 2 niet samen komen te staan ivm gek buurpaard haha.

Mn ouders hebben weinig met paarden, mn moeder is er nog steeds bang van en mn vader vindt het wel leuk maar geeft weinig om het echte welzijn van mn paard, grof gezegt.