Mag winkel dit zadel terugnemen zonder geld retour?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Mag winkel dit zadel terugnemen zonder geld retour?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 13:24

Hallo,
Ik vroeg me af, gezien ik een beetje perplex sta of ik zojuist wel correct gehandeld heb.

Het zadel van mijn moeder beviel haar niet na 4 maanden (te zwaar en ze zat er niet lekker op). Het was een zadel welke aangemeten was door een zeer goed bekend staande zadelmaker en door deze verkocht aan ons als zijnde tweedehands zadel van 1 jaar oud. Deze zadelmaker weer gebeld, jammer, maar ophalen zou geschieden. Op mijn vraag wat we ervoor terug kregen, gezien onze prijs bijna 1500 euro was geweest, kreeg ik het antwoord dat het van de staat van het zadel afhing. Paar 100 euro verlies moest ik sowieso rekening mee houden. Prima, logisch. Ik werd echter niet terug gebeld over de ophaaldatum, dus we wilden het zadel ook wel brengen, gezien we 23 april een nieuw zadel laten aanmeten door een andere zadelmaker van een andere discipline. Contact opgenomen, wat best met moeite ging, en daarna het zadel daarheen gebracht. Ik was zelf niet mee, maar mijn moeder wel. Ze komt terug zonder zadel, dek, beugels en singel, maar bovenal, zonder geld!

Het geld kregen we niet terug, tot de zadelmaker het zadel weer verkocht had.
Uhm?! Hallo?! Ze is thuis gekomen zonder enige vorm van bewijs, zonder retourbon en zonder enige houvast van wanneer het geld terugkomt en wat voor bedrag dat is. Nu vraag ik me af, hoezo gaat dit zo in zijn werk? Hoe moet ik nu zeker weten dat het zadel niet overmorgen verkocht is, en dat ik bv over 6 maanden eens geld terug zie? En wie zegt mij dat het bedrag dan klopt als er niets over op papier staat?
Daarnaast ruilen we het zadel toch gewoon weer terug in, dus waarom zouden we in de eerste instantie moeten wachten tot het verkocht is, aan de volgende klant? Ik heb het zadel bij de zadelmaker afgerekend, en ik lever het weer aan aan de zadelmaker terug in. Anders kan ik m natuurlijk ook zelf verkopen, zonder de garantie dat dat natuurlijk sneller is. Maar even uit principe, ik snap de logica en werkwijze niet.
Ik kan de desbetreffende zadelmaker niet bereiken, neemt niet op. Probeer het per mail ook.

Ondertussen was ik benieuwd of meer mensen dit niet normaal vinden, of juist wel een normale gang van zaken?

Een nieuw zadel 23 april kunnen we wel vergeten...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:38

Ik blijf me er over verbazen hoe dom mensen kunnen zijn, sorry TS maar hoe kan je moeder haar zadel daar nu achterlaten zonder bewijs en zonder geld, dan neem je het toch weer terug mee.

Ze hebben het zadel helemaal niet terug genomen maar gewoon meegenomen en nu mogen jullie hopen dat je ooit geld ziet.
Er is geen bewijs van inlevering dus hoe kunnen jullie aantonen dat het zadel daar ligt?

Zadelmaker heeft bij verkoop zijn geld al geint en legt dit zadel nu ergens op zolder.
En al zou hij het zadel ooit verkopen dan hebben jullie nog geen bewijs voor welk bedrag dus daar kan hij ook mee doen wat hij wil.

Ik zou het zadel gelijk weer ophalen, dat punt één en dan goede afspraken maken , al ben ik bang dat hij daar niet aan meewerkt en je het zadel beter zelf kan verkopen of misschien inruilen bij de nieuwe zadelmaker.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:38

Als ik jullie was zou ik het zadel weer ophalen en anders het geld terug eisen.
Zadel kun je ook eventueel inleveren op een nieuw zadel bij degene die nu zou komen.

Dit lijkt mij niet normaal, zou mooie bak zijn.
Anders morgen even een belletje naar juridisch loket.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 13:40

Ik heb haar ook net flink de huid volgescholden :o Zelf had ik dit dan ook echt niet gepikt en had ik het mee terug genomen. Het is geen hij, maar een zij. Zij verkoopt zadels in een andere discipline als onze andere zadelmaker, vandaar dat het zadel niet ingeruild kon worden op een nieuw zadel. Ze heeft wel een aantekening gemaakt welke ik per mail zou krijgen. Maar persoonlijk vind ik dat niet voldoende...
Laatst bijgewerkt door Hollyleaves op 06-04-14 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:43

Dom klinkt wel erg onaardig, ik zou het liever te goed van vertrouwen willen noemen, maar verder ga ik mee met spatter :j

Rap terughalen dat zadel, zelf verkopen en niet meer met deze persoon in zee gaan :n

Billy

Re: Mag winkel dit zadel terugnemen zonder geld retour?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:46

Stoer, om je moeder flink de huid vol te schelden...je bent vast trots op jezelf...
Was dan zelf meegegaan, kijken of je dan ook zo'n grote waffel had....

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:46

Ik denk niet als de zadelmaker zo laks is je ooit nog iets kan eisen van heb als je geen bewijs meer hebt. succes!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:48

Ik denk dat TS haar moeder gewoon overbluft is en ik snap dat aan de ééne kant wel maar een zadel van 1500€ zomaar achter laten zonder bewijs is niet slim.

Op het bewijs zou moeten staan voor welk bedrag het zadel is aangekocht , op welke datum en op welke datum het zadel terug is ingeleverd en in welke staat.
Zo hou je een bewijs van de waarde van het zadel mocht het ooit "kwijt" raken maar eerlijk gezegd zou ik met zo'n regeling ook niet blij zijn en gewoon geld terug willen als daar afspraken over gemaakt zijn.
Ik weet niet of een zaak verplicht is een zadel terug te kopen als een zadel niet bevalt.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 13:51

Pardon Billy? Sommige mensen, zoals onder andere ik helaas, werken op zondag? De zadelmaker was tot een bepaalde tijd in de provincie, voor ze naar de volgende ging. In die tijd werkte ik ja.
Daarnaast was je er niet bij, dus met zo'n achterlijke reactie kan je beter ergens anders je posten gaan plaatsen. Dom mens :O

Mijn moeder is idd te goed van vertrouwen, blijkt helaas in deze situatie. Probeer de zadelmaker te bereiken, waar in de volgende provincie ze zich bevindt, maar uiteraard wordt er niet opgenomen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 13:53

spatter, op de site en de voorwaarden kan ik daar dus helaas niks over vinden. Ik moet het doen met het contact wat we mondeling hebben gehad middels de telefoon, en dat was inruil op geld, welliswaar minder, maar dat vind ik niet meer dan normaal.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:01

Ik ben het wel een beetje eens met Billy wat betreft je je moeder de huid volschelden, je zult flink tekeer zijn gegaan maar zoals je het nu zegt klinkt het een beetje respectloos naar je moeder. Zij zal waarschijnlijk overdonderd zijn geweest.
En ik zou proberen om als de wiedeweerga je zadel terug te halen en het desnoods bij de andere zadelmaker proberen in te ruilen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:01

Probeer eens te bellen met een voor hem onbekend nummer. Misschien pakt hij dan wel op

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:06

Dat lossen ze vast onderling wel op, nu is het belangrijker om goede tips over het zadel te krijgen ;)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 14:11

Als ik iets niet ben is het respectloos tegenover mijn moeder. Ze zit nu gewoon naast me, en er is niks aan de hand. Ze leeft ook nog, mochten jullie dat nodig vinden om te checken? :=
Gezien de goede band die wij hebben betekend de huid volgescholden bij mij haar vertellen hoe dom ze is geweest. Want dom, dat was het, kant en klaar. Er is niet eens een scheldwoord aan te pas geweest, niet dat dat nu hier verantwoord moet worden. Dus wat mij betreft is dat het laatste wat ik erover zeg. Allemachtig zeg.

Ik heb al geprobeerd met #31#. Werkt ook niet. Wellicht nu bij een klant. Het is namelijk een zeer goede en erkende zadelmaker, die niks negatiefs over zich heeft, dus daarom vind ik dit zo raar.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:13

Misschien dan gewoon een misverstand ?

En ja, graag een foto van een lachende moeder met de krant van vandaag :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:15

Echt tips kunnen we hier niet geven. Het enige wat je kan hopen is dat de zadelmaker toch eerlijk is om jou ofwel het zadel terug te geven ofwel een bewijsje of iets dergelijks. Juridisch kun je hier absoluut niets mee, want er staat niks op papier + het is de moeite en het geld niet waard.

Het enige waar je nu op kunt vertrouwen is de goede wil en de rechtvaardigheid van de zadelmaker.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:16

Toch blijven bellen en hopen dat hij opneemt.
Spreek desnoods tig berichtjes in, stuur mailtjes met daarin dat je niet akkoord gaat met wat er afgesproken is en dat je of het zadel terug wil of een redelijk geldbedrag.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:37

sylva schreef:
Pardon Billy? Sommige mensen, zoals onder andere ik helaas, werken op zondag? De zadelmaker was tot een bepaalde tijd in de provincie, voor ze naar de volgende ging. In die tijd werkte ik ja.
Daarnaast was je er niet bij, dus met zo'n achterlijke reactie kan je beter ergens anders je posten gaan plaatsen. Dom mens :O

Mijn moeder is idd te goed van vertrouwen, blijkt helaas in deze situatie. Probeer de zadelmaker te bereiken, waar in de volgende provincie ze zich bevindt, maar uiteraard wordt er niet opgenomen.

Ik ben blij dat je mijn dochter niet bent...hoewel, dan had je het wel uit je hoofd gelaten om je moeder de huid vol te schelden..
Het is je moeder iig niet gelukt, om je respect bij te brengen, dat blijkt uit alles, ook uit het feit dat je me dom noemt. Zegt meer over jou dan over mij zal ik maar zeggen...

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 14:48

Oh, ik zal ook geheid blij zijn dat ik jou niet ken, laat staan dat je mn moeder zou zijn. :D
Als ik jou post bekijk, ben jij hier degene die respectloos is. Gezien jij begint met 'waffel houden' en je intonatie niet al te aardig is. Feit dat ik je dom noem komt voort uit je domme reactie, welke kant nog wal slaat. Vandaar dat ik je dan ook zo benoem, een andere keus geef je mij immers niet. Heeft niks met opvoeding te maken. Jouw reactie zegt imo meer over jou dan over mij. Als ze allemaal zo zijn op bokt en in het echte leven dan vraag ik me af hoe jouw dochters opgevoed zijn :oo Ik begon ten slotte met niks raars. Daarnaast heb ik al uitgelegd wat ik versta onder de huid volschelden (lees, zonder schelden vertellen hoe dom deze actie was), maar ik vertrouw erop dat je jouw dochter in jouw geval een aai over dr bol zou geven en zeggen dat die 1500 euro niet uitmaakt hoor. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:52

Sorry hoor maar dit is gewoon een domme actie van haar moeder, mijn moeder had ook een flinke lading kunnen verwachten. Dat heeft niets met respectloos te maken, wel met het moment. Ik geloof dat ik mijn moeder ook achter het behang had geplakt. Met gezond verstand haal je dit toch niet in je hoofd?

TS, ik zou naar de zadelmaker rijden ook al is het een eindje. Liefste vandaag nog en met je moeder. ;) Vragen hoe en wat en als hij of zij moeilijk begint te doen over de geld kwestie direct het nummer bellen van de politie voor advies. Dit kan uiteraard niet zomaar, wat als het nog een jaar ligt? Dan gaat de staat ook achteruit. Vooral als jullie beugels, dekjes etc er nog bij zit.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 14:58

Bedankt KimD, precies hoe ik het zie. Ik geloof ook best dat ze op dat moment zelf ook verbouwereerd was, en gebeurd is gebeurd, maar erop wijzen is toch normaal lijkt mij. Je kan mensen vandaag de dag niet meer vertrouwen op hun woord.
Probleem is dat het een mobiele winkel is, dus ik weet alleen de hoofdstad van de provincie waar ze nu is. Ik heb geen enkel idee waar, dus dat maakt de zoektocht aardig beperkt. Vandaar dat ik het zo gehoopt had dat de telefoon opgenomen werd.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:58

sylva schreef:
Oh, ik zal ook geheid blij zijn dat ik jou niet ken, laat staan dat je mn moeder zou zijn. :D
Als ik jou post bekijk, ben jij hier degene die respectloos is. Gezien jij begint met 'waffel houden' en je intonatie niet al te aardig is. Feit dat ik je dom noem komt voort uit je domme reactie, welke kant nog wal slaat. Vandaar dat ik je dan ook zo benoem, een andere keus geef je mij immers niet. Heeft niks met opvoeding te maken. Jouw reactie zegt imo meer over jou dan over mij. Als ze allemaal zo zijn op bokt en in het echte leven dan vraag ik me af hoe jouw dochters opgevoed zijn :oo Ik begon ten slotte met niks raars. Daarnaast heb ik al uitgelegd wat ik versta onder de huid volschelden (lees, zonder schelden vertellen hoe dom deze actie was), maar ik vertrouw erop dat je jouw dochter in jouw geval een aai over dr bol zou geven en zeggen dat die 1500 euro niet uitmaakt hoor. :')

Ik begin niet met waffel houden, sterker nog, dat heb ik niet eens gezegd! Als lezen al te moeilijk voor je is....
Daarbij heb je die uitleg over hoe je je moeder behandelt pas ruim gepost nadat ik geantwoord had...
En als ik verantwoordelijk was voor het zadel, had ik het zelf afgehandeld of iemand goed geinstrueerd, dan had ik mezelf ook niks kunnen verwijten als het mis ging....
Maar goed, het is balen, en het is vnl niet netjes van de zadelmaker, maar het is blijkbaar ook niet vooraf goed doorgesproken wat van beide kanten de verwachtingen zijn...

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:12

"kijken of je dan ook zo'n grote waffel hebt" insinueerd dat ik een grote waffel heb. Dat lees ik uitstekend, dankjewel.
De uitleg komt inderdaad later. Als reactie op jouw post. Desalniettemin had jouw post direct in het begin iets cooler gekund, waardoor mijn reactie op jouw tevens dezelfde uitleg bevatte, al dan niet verdedigend omdat dat dan niet nodig zou zijn. Dan was er nu dus ook niets aan de hand. Vond ik jou geen dom mens en jij mij niet respectloos. Kan allemaal zoveel makkelijker.

Dus bij deze nog een keer, ik heb haar niet uitgescholden, en ben niet respectloos. Ik heb juist een uitstekende band met mijn moeder. Het is niet mijn zadel, maar die van mijn moeder. Telefonisch had ik contact gehad met de zadelmaker, zij is direct het zadel gaan wegbrengen toen ik werkte vanmorgen, gezien de zadelmaker in de buurt bleek en dit in de eerste instantie had aangegeven met de bedoelding het zadel op te halen. Dit wisten wij beide. Echter is de zadelmaker met een andere setting gekomen vanmorgen, waar ik niets van af wist en mijn moeder nader ingezien niet mee akkoord had moeten gaan. Nu is de vraag hoe we verder gaan vanaf hier.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:14

Discussie over de moeder van ts en dergelijke doet hier nu niet aan toe.
Maar het zadel of geld terug wel.
Dus liever alleen tips.

Is het niet mogelijk om de naam van de persoon te noemen, om zo sneller hem op te sporen.
Ze spreekt in principe niet over laster, aangezien dit om ervaring uit eigen hand gaat.

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:19

Wat een vervelende situatie zeg. Misschien kan je een x proberen te bellen met een ander nummer dat de zadelmaker niet kent? Misschien pakt hij dan wel op.. Anders met je moeder erheen gaan om het zadel weer op te halen zodat je kan proberen om het zadel zelf te verkopen.