andalusier toiletteren voor dressuurconcours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biskwie

andalusier toiletteren voor dressuurconcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 12:43

Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar verschillende wijzes om een andalusier ruin correct te tonen op een dressuurconcours.

Ik weet niet of er speciale richtlijnen zijn vanuit een of andere spaanse rassenvereniging, wel weet ik wat de KNHs richtlijnen zijn.

Ik ben benieuwd naar ervaringen en meningen van anderen.

En tevens benieuwd of het starten van een andalusier, gewoon in de knotten, heel erg vloeken in de kerk is of dat die manen echt in een hengstenvlecht of los zouden moeten zitten.

Graag jullie reactie!

mammaslamma

Re: andalusier toiletteren voor dressuurconcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:38

Ik reed met mijn PRE met alles los, of een hengstenvlecht, knotten is idd , not done, zowieso lukt dat niet als de manen 50 cm lang zijn...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:41

Los vind ik geen vertoning en snap ook niet dat je er mee kunt rijden. Als ze niet te lang zijn kun je gewoon knotten of anders invlechten. Of dat vloeken in de kerk is zou mij persoonlijk niks interesseren, ik doe niks volgens het rassenstandaard :+

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:45

Ik doe altijd twee hengstenvlechten boven elkaar, want met manen langer dan 1 meter kan je geen knotten meer maken :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:48

Dat klopt :+ Ik verdeelde de manen altijd naar 2 kanten en maakte dan een vlecht bovenop de hals.