Aigle Dressage rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anri

Aigle Dressage rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 07:55

Ik heb mij onlangs een paar Aigle Ecuyer Dressage rijlaarzen gekocht. Tot dan had ik altijd de gewone Aigle Ecuyers, waarover ik heel tevreden was, alleen pakte de rand van de laars soms onder het zweetblad bij draven of galopperen, omdat ik altijd graag lang rijd. De Dressage rijlaarzen zijn een paar centimeter hoger en dat is veel fijner :) want nu is dat helemaal o.k. :j .
Als ik op een stoel zit of op de fiets voel ik nu wel de rand van de laarzen in mijn knieholte, maar dat neem ik er graag bij. :j
Zin hier nog andere mensen met (fijne) ervaringen met deze Dressage rijlaarzen?

Debbels

Re: Aigle Dressage rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:02

Ja ik! Ze zitten inderdaad hoog, maar dat vind ik juist wel fijn en het ziet er ook mooier uit vind ik persoonlijk. Ik heb echt wel het gevoel dat ze van betere kwaliteit zijn dan de gewone Aigle Ecuyers en dat ze veel steviger zijn.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:48

Ja! Ik heb Aigle rubberen rijlaarzen, ze zijn heel hoog. Maar ze zitten heel erg fijn, Ze zitten ook lekker stevig. Inderdaad ben ik erg tevreden! ;)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:53

ik heb ervaringen met die laarzen :') eerst vond ik ze heel fijn, tot het uittrekken van de laarzen steeds moeilijker ging en ik erachter kwam dat de voering binnenin los zat. gewoon verder gegaan en later kreeg ik er een echt niet meer uit.. Einde laars helaas.. *knip* :Y) als je ze aan hebt zitten ze verder prima! maar nu heb ik maar leren met een rits gehaalt :o

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:48

ElsRoosje schreef:
ik heb ervaringen met die laarzen :') eerst vond ik ze heel fijn, tot het uittrekken van de laarzen steeds moeilijker ging en ik erachter kwam dat de voering binnenin los zat. gewoon verder gegaan en later kreeg ik er een echt niet meer uit.. Einde laars helaas.. *knip* :Y) als je ze aan hebt zitten ze verder prima! maar nu heb ik maar leren met een rits gehaalt :o

Tja, dat van die voering die los zit of los komt heb je na een tijdje met alle Aigle rijlaarzen....niks aan te doen ;(

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:50

Debbels schreef:
Ja ik! Ze zitten inderdaad hoog, maar dat vind ik juist wel fijn en het ziet er ook mooier uit vind ik persoonlijk. Ik heb echt wel het gevoel dat ze van betere kwaliteit zijn dan de gewone Aigle Ecuyers en dat ze veel steviger zijn.

Ik heb ook de indruk dat ze van betere kwaliteit zijn dan de gewone Aigle Ecuyers, dat de zool bv dikker is, in het algemeen voelen ze steviger aan. {:}

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:47

Gaan die voeringen snel los? |(

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 10:22

Skittlez schreef:
Gaan die voeringen snel los? |(

Niet zo snel hoor! Hangt ervan af hoe vaak je ze draagt en zo, en als de voering los zit kun je ze nog een hele tijd dragen! :j

Intussen hebben mijn Dressage rijlaarzen zich al heel goed "gezet"; ik heb ze eerst een paar weken aan gehad naar school en thuis en zo, en nu merk ik al niet meer dat ze eigenlijk nieuw zijn :) . Ze zitten gewoon super :9 !

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:22

OW haha ik draag ze alleen s'woensdagsm

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:58

Tenzij ze los zitten en je voeten zweten en 'n je wil ze uittrekken en dan zitten ze vacuüm, dan gaa ze snel los ;p

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:03

Er is een oplossing voor het probleem dat de voering snel los laat. (Teminste bij mijn vader werkt het.) Je moet geen standaard rijsokken aan trekken maar sokken met een hoog percentage wol (volgens mij was het wol, maar zal het straks even aan mijn vader navragen) Mijn vader rijd al bijna drie jaar met zijn Aigle laarzen en de voering zit nog steeds helemaal vast.

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:36

veronique100 schreef:
Er is een oplossing voor het probleem dat de voering snel los laat. (Teminste bij mijn vader werkt het.) Je moet geen standaard rijsokken aan trekken maar sokken met een hoog percentage wol (volgens mij was het wol, maar zal het straks even aan mijn vader navragen) Mijn vader rijd al bijna drie jaar met zijn Aigle laarzen en de voering zit nog steeds helemaal vast.

Daar had ik nog niet aan gedacht! Maar is wol niet te warm? In de zomer vooral?

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:13

Sorry voor de late reactie. Het gaat idd om wol. We hebben dit te horen gekregen in een kleine paardensport winkeltje in Oostenrijk, we waren daar toen op vakantie. Mijn vader reed voor die rijd ook altijd met 'gewone' paardrijsokken, hij zegt dat hij het niet tot nauwelijks warmer vindt. Maar als je vrij snel last hebt van zweetvoeten bijvoorbeeld kan ik me voorstellen dat je misschien meer verschil merkt. Mijn vader haalt zijn sokken nu altijd bij de anwb

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:14

* voor die tijd