Regels mbt rij instructrice?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashiba

Regels mbt rij instructrice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 01:29

Hi allemaal,

Ik vroeg me af hoe het zit als ik een rij instructeurs diploma wil gaan halen en ik heb dus geen dressuur/spring wedstrijd ervaring. Wel wedstrijd ervaring in de voltige, maar daar heb je vrij weinig aan. Nu las ik dat je bij de ORUN alleen wordt toegelaten als je minimaal L1 wedstrijd ervaring hebt. Dus met andere woorden, iemand die jarenlang rij ervaring heeft maar geen wedstrijd ervaring kan zijn rij instructeurs diploma niet behalen? Of zijn er nog andere instellingen waar dit wel mogelijk is? Ik kon er zelf niet erg veel van vinden dus ik hoop op wat informatie over dit onderwerp.

Gr

Urbanus

Re: Regels mbt rij instructrice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 01:31

Heb je geen wedstrijdpaard tot je beschikking? L1 is in een paar wedstrijden wel te doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:51

Je zal sowieso over een eigen paard moeten beschikken voor de ORUN. Eigenlijk met elk gezond paard is L1 wel te doen hoor.

Ashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 20:59

Ja ik zou eventueel wel een paard tot mijn beschikking hebben, ik wilde eigenlijk weten of dit bij alle instellingen zo is dat je perse wedstrijd ervaring moet hebben. Ik hoorde namelijk dat de FNRS andere regels heeft, ik heb net even op de site gekeken maar weet niet goed welke opleiding ik dan moet hebben voor gewone manege lessen en voltige lessen. Ik wil uiteindelijk gewoon manege lessen geven, niet perse op wedstrijd niveau en tevens daarbij voltigelessen kunnen geven. Zelf ben ik niet meer zo actief met het wedstrijd rijden dus dan komt er weer heel wat bij kijken, het gaat me puur om het lesgeven. Weet iemand of er nog verschil in zit of je het bij Orun of FNRS haalt?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:03