chaps ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoefslag2

chaps ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 21:14

Ik heb sinds kort nagedacht opver de aankoop van jodphur laarsjes,en ik ben overtuigt,ik vraag me nu af of ik daar ook noch chaps zou bijkopen ? Zou ik die erbij kopen en voor wat dienen chaps eigelijk ?

isawessels00

Re: chaps ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:15

Chaps dienen er voor dat je voet niet door de beugel gaat en voor stevigheid, ik zou sws chaps er bij kopen, op de meeste maneges zijn ze zelfs verplicht!

Anoniem

Re: chaps ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:16

Chaps zijn voor je veiligheid, doen dus! je hebt al nep leren die heel fijn zitten voor 20 euro, niet zo heel duur dus!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:17

Ik vind het erg fijn en voel alles veel beter dan met laarzen :j Zou wel chaps kopen, geeft ook meer grip ipv sokken/rijbroek oid :)

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:17

Heb je ook rijlaarzen? Ik zou het er wel bij kopen, het dient ervoor om met jodphurs te kunnen rijden maar dat je toch nog je benen beschermt (in verband met schuurplekjes enz.) Ik had zelf eerst rijlaarzen maar ik draag nu voornamelijk chaps. Ik kan hier veel beter in bewegen, je hoeft het ook niet schoon te houden. Vooral in de zomer zit het niet warm, in laarzen zweet je je kapot. Ik gebruik laarzen ook vooral bij wedstrijden, etc. Dit ziet er toch wat netter uit :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:18

isawessels00 schreef:
Chaps dienen er voor dat je voet niet door de beugel gaat en voor stevigheid, ik zou sws chaps er bij kopen, op de meeste maneges zijn ze zelfs verplicht!

Nee, jodphurs zorgen ervoor dat je niet door de beugel kan schieten.
Daar hebben chaps niets mee te maken.
Het kan wel bevorderlijk zijn voor je beenligging.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:19

Naja ik heb zelf jophers maar ook chaps en chaps gebruik ik alleen swinters en wedstrijden want ik vind het nii zo fijn want als me sok nii goed zit ofsu en meestal als ik thuis kom vergeet ik dat ik ze aan heb dus schoenen uitdoen is een - voor mij

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:20

Als je niet rijd heb je voldoende bij alleen jophurds.
Als je ook wil rijden zou ik voor je eigen veiligheid, en omdat en vaak moet chaps erbij doen.
Tenzij je je jophurds alleen voor op stal wil gebruiken en gaat rijden met je laarzen aan.

Pocaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:25

ja, chaps zijn zeker aan te raden, voor je veiligheid :)