Bedankt voor de reacties! Daar kan ik al wat mee.
Koper, hij kon haar zien staan bij de smid, zij stond een 20 meter verder en hij kon haar door de deur zien. Wanneer hij iets moet doen is er inderdaad geen probleem. Eventjes roepen maar dan is het klaar, bij de smid zelf was hij heel braaf.
Hij had eten in de stal, hooi en zijn korrel met wortels. Hij heeft een paar happen genomen maar het meeste laten vallen. We gaan volgende keer proberen om hem in de weide te laten bij de andere en haar in het zicht te laten bekappen. Maargoed dat is ook weer over een tijdje pas. Wat we in het weekend gaan proberen is om haar eens uit het zicht te nemen, kijken hoe hij daar op reageert. Misschien dat hij het net doet omdat hij haar wel kan zien... Ik weet het niet goed... Hem bezig houden is wel een goede tip. Hij doet graag vrijheidsdressuur dus misschien kunnen we hem daar mee bezig houden. Verder is hij alleen door te werken afgeleid te krijgen. Dus rijden, longeren,... Maarja dat kan natuurlijk niet een hele dag als we weg moeten.
De omheining gaan we eens navragen, het is echt een heel grote weide. Wij staan daar maar op pension, maar ik kan wel aan de eigenaar vragen wat de mogelijkheden daarin zijn. Ik weet dat de weide ernaast stroom heeft, maar die is net ingezaaid. Misschien dat ze dan wel makkelijk een verbinding kunnen maken om ook stroom op de andere weide te zetten.
De merrie maakt het er ook wel niet makkelijk op. Ze hinnikt ook de hele tijd, probeert zo lang mogelijk nog naar hem te kijken. Maar zij doet dit wel nog in de mate dat je zou kunnen zeggen dat het normaal is. Ras was er ook als eerste, de merrie als 3e. Misschien dat dat een verschil maakt.
Moest 19april echt te dicht zijn, dan neem ik hem mee de trailer op. En dan haal ik hem er ook gelijk met haar uit. Dan stap ik wel met hem rond daar. Dan hebben we nog tot de zomer om te oefenen.
Misschien is het ook eens goed om haar een 5-tal minuutjes in de trailer op te laden en weg te rijden. Dat hij daar ook wat aan went.