Bijtend paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette

Bijtend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 16:36

Hoi!
Ik vraag me al een tijdje iets af.
We hebben een paard op de manege (KWPN/Tuiger) hij is ontzettend chagrijnig in de stal. Bij zijn stal hangt ook een bordje
'Dit paard bijt
Niet aaien!'
Ook zit zijn klep altijd dicht. Tijdens het rijden is hij ontzettend braaf (naar de ruiter toe) maar naar andere paarden echt een ramp. Trappen, bijten, slaan enz.
In de wei is hij wel weer erg lief, tegen andere paarden dan..
Ook mogen alleen stalhulpen hem opzadelen omdat het gewoon echt een kreng is..
Hij is nu 8 jaar, en staat nu al 4 jaar op de manege.
Ik vroeg ook mijn instructrice waarom hij zo chagrijnig is, ze vertelde mij dat hij altijd al zo is geweest. (zij is ook de eigenaresse van de manege)

Maar, ik snap dat gewoon niet, dat kan toch niet de enige reden zijn waarom hij zo doet? Ik hoop dat jullie antwoord weten op deze vraag..

Alvast bedankt! :)

Oh ja, dit is Bliksem:
Afbeelding

Groetjes!

Kimmm_1

Re: Bijtend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:09

Er moet een reden zijn waarom dit paard zo doet. Dit is echt niet vanzelf zo geworden.
Misschien verveling?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:10

Ik vind (persoonlijk) dat zo'n paard niet thuis hoort op een manege maar zich gelukkiger zou voelen bij een 1 eigenaar.

JoellaLoves

Re: Bijtend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:15

wat ik nog kan herinneren van een paardje op de manege die had het gewoon helemaal niet naar ze zin op de manege werd er chaggerijnig door. naja je kent het wel vaak worden dat soort paardjes niet zo lekker gepoest als die anderen die vertroetelt worden (wil niet zeggen dat dat ook zo bij jullie is daar) maar misschien heeft die gewoon niet de aandacht en liefde wat het hoord te krijgen ?

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:18

Brainless schreef:
Ik vind (persoonlijk) dat zo'n paard niet thuis hoort op een manege maar zich gelukkiger zou voelen bij een 1 eigenaar.

Mee eens :j.
Het gedag kan van alles zijn. Kleine kindjes die hem pesten/verveling/of door iets wat hij heeft meegemaakt

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 19:38

Brainless schreef:

Helemaal mee eens, maar ik ben de eigenaresse van de manege niet.. Ik kan er dus niks aan doen.. Trouwens, als ik dat wel was had ik m sowieso nooit gekocht, hij voelt zich gewoon niet huis heb ik het idee...