Oke dit is misschien een beetje een rare vraag maar mijn shetlander weet altijd weer te ontsnappen uit haar stal. Normaal gesproken staat ze 24/7 op het land maar als het eens flink heeft geregend en het land is te nat om haar naar buiten te laten moet ze toch echt op stal. Op dit moment staat ze in een tijdelijke stal omdat haar nieuwe stal gebouwd word. Haar ''tijdelijke stal'' is 3x2 maar heeft een houten deur (ongeveer zo als een houtenhek maar dan met scharnieren aan 1 kant) Op een of andere manier weet ze deze deur altijd los te maken en te ontsnappen. Dan loopt ze weer eens door de tuin (stalling aan huis) We hebben al extra sloten op de deur gemaakt en nog weet ze te ontsnappen. Ook op het land wist ze altijd te ontsnappen nog door de schrikdraden heen. Nu er hogere stroom op staat is dit probleem over maar om nou stroom op de staldeur te doen lijkt me ook niets.
Als je twee goede schuiven op de staldeur zet kan ze hem echt niet meer open krijgen. Gewoon beter hang en sluitwerk gebruiken, daar komt zelfs geen shet door heen.
Zwartje07
Geplaatst: 31-03-14 23:38
Wat voor slotje/schuifje of wat dan ook heb je om de stal af te sluiten? Ik weet niet hoe je deur er uit ziet verder en wat je mogelijkheden zijn. Maar de makkelijkste lijkt me inderdaad extra schuifje erop waar de shet niet bij kan.
Ik heb 2 schuiven aan de deur, en nog weet zij eruit te komen. Ik zou haast denken dat ze er tussendoor gaat ofzoiets omdat het een soort hekwerk is. Een hangslot zou inderdaad een goede oplossing zijn maar ik vind ze altijd zo vervelend met sleuteltjes/codes e.d.
Ervoor zorgen dat ze niet bij de schuiven kan. Je kunt ook een trailersluitmeganisme gebruiken, dan doe je een pin door het slot en kan ie ook niet meer open.