Tot een week of 3 geleden. Toen kreeg ik vanuit het niets weer erg veel pijn rondom mijn heupen en ben ik op doktersadvies weer richting het ziekenhuis geweest voor een check. Daar bleek niets aan de hand te zijn.. Uiteindelijk ben ik op aanraden van een aantal mensen naar de osteopaat gegaan. Deze constateerde dat mijn bekken niet recht staat. De rechterkant staat een stukje verder naar voren dan de linkerkant en geeft dus ook beperkingen in mijn bewegingen.
Nu is dat voor mij persoonlijk niet zo'n drama. Maar met rijden heb ik daar natuurlijk wel veel last van. Op rechts kan ik mijn paard niet/nauwelijks vrijgeven.. waardoor dit ook "haar" moeilijke kant is. Ik beperk haar dus veel te veel om een beetje normaal te kunnen rijden.
Nu ben ik opzoek naar tips. Hoe train ik mezelf weer recht? Kan ik rekening houden in het harnachement met deze (tijdelijke) scheefstand (ik sta bijvoorbeeld op het punt een nieuw zadel te kopen, kan ik daarin nog ergens rekening mee houden)? Hoe hinder ik mijn paard zo min mogelijk en wordt ik zelf zo snel mogelijk weer recht?
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

ps. ik loop nogsteeds bij de osteopaat. Ook deze probeert mij weer recht te maken..
Poging twee dus.