Ik heb nu iets meer als een half jaar een eigen paardje.
Crack is een (binnen 2 maanden) 24-jarige Anglo-Arabische ruin.
Heerlijk dier, ik kan mij geen beter maatje voorstellen! Qua rijden staat hij ook heel ver, perfect om van te leren, en het klikt geweldig goed.
Maar aangezien Crack al zo oud is, wil ik hem liefs zijn welverdiend pensioen gunnen, en een 2e paard kopen als extra lid van het team. Nu zijn er nog geen concrete plannen, en het is ook absoluut niet voor nu, maar voor binnen dit en 1-2 jaar. Natuurlijk heb ik wel al wat rondgezien en gekeken, maar nu wil ik toch graag jullie mening, aangezien ik zelf een leek ben in een paard kopen. Ik weet wel waar ik op moet letten, maar ik heb er absoluut geen ervaring mee, want mijn liefste Koekje was een cadeau van een vriendin.
Ik heb een paar voorkeuren en ideeën in mijn hoofd, die ik heel graag zou meedelen, zodat ik jullie advies erover kan krijgen.
1. Ik zou een jonge, groene merrie kopen, zodat ik met hulp haar kan opleren. Dit zou een paard zijn tegen 1m70, met tof dressuurbloed, of misschien een volbloedje.
2. Ik koop een ervaren Anglo-Arabier. Mijn paard zijn karakter is top en ik zou graag opnieuw zo'n paard willen!
3. Ik koop een PRE-Hengst of merrie. Ik wil graag hogerop in dressuur, en hun karakter spreekt mij aan.
4. Ik koop een Sandro-Hit merrie. Ze hebben fijne gangen en de vader heeft mijn absolute voorkeur qua afstamming
5. Ik koop een Quasimodo Z nakomeling. Ik ben mijn hart al 2maal verloren aan een nakomeling van hem, dit zal een 3e keer zeker geen vergissing zijn!
6. Ik koop de merrie die ik zo graag wil! Dressuurmatig is ze heel sterk, ze heeft een mooie zwevende draf, en het klikt op vlak van rijden. Enige minpunt? De merrie is 11, en ik moet haar door een ander laten kopen want de eigenaar wilt haar niet verkopen aan mij..
7. Ik koop mijn droompony. Jammer genoeg ben ik qua gewicht (nog) te zwaar voor haar, en kost ze nét iets teveel voor haar afstamming. Het dier kost 4500 euro, is ondertussen 6 jaar, maar haar vader is niet zo beroemd. Ik heb de pony lang gereden, en het klikte heel goed op alle vlakken.
Zo, hierbij heb ik mijn ideeën al gedeeld. Ik wil er even op wijzen dat ik geen keuze maak voor ik 100% zeker ben, en dat ik, aangezien ik nog twijfel, voor de moment ook niet op zoek ben.
Bedankt voor het lezen!!
voor je, maar dit is iets wat echt jij alleen kan beslissen, het enigste wat wij kunnen aangeven hier is "onze" voorkeur" maarja daar heb Jij weer weinig aan denk ik...