Voorlezen van een blaadje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje9

Voorlezen van een blaadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 08:18

Hoi! Misschien wel een hele stomme vraag zijn, maar is het toegestaan om als voorlezer op wedstrijd 2 B proefjes van een geprint blaadje te lezen ipv uit het gewone boekje? Ik heb morgen namelijk wedstrijd en realiseer me ineens dat ik niet zo'n boekje heb haha. Maar je kan de proeven natuurlijk wel op internet vinden.
Alvasf bedankt!

eilleen333

Re: Voorlezen van een blaadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:19

Ik neem aan van wel. Zorg alleen wel dat je zeker weet dat je de goede proef hebt!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:21

Hier lezen we altijd gewoon van een blaadje :)
Nog nooit commantaar gehad, ook lees ik altijd voor bij een vriendin van mij (M1 bij de paarden) nog nooit iets gezegt over het blaadje ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:25

Zou ook raar zijn als het niet mag. Die kleine priegellettertjes in die boekjes zijn niet voor iedereen makkelijk te lezen nl

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:26

Wij hadden de proeven in het buitenseizoen uitgeprint en dan gelamineerd. Handig als het begint te regenen wordt het boekje niet nat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:34

Ehm, heel strikt genomen zou een proef niet eens voorgelezen mogen worden! Lees de regels er maar eens op na!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:52

Het maakt niet uit hoe je het voorleest. Je kunt het zelfs op je arm schrijven en het daarvan voorlezen. Sommige mensen lezen ook al van hun slimme telefoon af.
En je kunt hem ook opdreunen als je dat nog leuk zou vinden.

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:17

Wij lezen ook altijd gewoon voor van een blaadje.
Persoonlijk vind ik dat ook fijner als uit een proevenboekje

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:02

mijn moeder leest ook altijd van een blaadje, de lettertjes in het boekje zijn voor haar te klein :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:34

ikke schreef:
Ehm, heel strikt genomen zou een proef niet eens voorgelezen mogen worden! Lees de regels er maar eens op na!

Wedstrijdreglement dressuur, artikel 115 punt 2 (https://www.knhs.nl/media/5785792/wedst ... e-2013.pdf):

Citaat:
2. Voorlezen:
a. De proeven tot en met de klasse ZZ-Licht en bepaalde ZZ-Zwaar-proeven, mogen worden voorgelezen. In het vraagprogramma kan desgewenst worden bepaald dat op regionale en KNHS-kampioenschappen de proeven vanaf de klasse Z1 uit het hoofd gereden dienen te worden. De voorlezer neemt plaats bij B of bij E, tenzij door de jury anders is bepaald. Indien de voorlezer een verkeerde opdracht geeft, waardoor een vergissing in het programma wordt gemaakt, is de deelnemer hiervoor zelf verantwoordelijk. De deelnemer wordt geacht de proef te kennen. De (voorzitter van de) jury gaat in dat geval te werk als zijnde er een fout in het programma is gemaakt.

Verder staat ook nog specifiek vermeldt bij junioren en young riders in het wedstrijdreglement dat de proeven uit het hoofd gereden moeten worden.

Zelf ook altijd voorgelezen vanuit een gelamineerd velletje, nooit iets over gehoord. Staat ook niet in de reglementen dat de voorlezer uit het boekje moet voorlezen.

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:41

Wij lezen ook altijd van een gelamineerd blaadje. Het staat voor zover ik weet ook nergens in het reglement vermeld dus ik zie geen reden waarom het niet zou mogen

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:24

Wij lazen ook altijd van een gelamineerd blaadje.
Z2 pony`s staan niet in het boekje FEI proeven moest je downlowden van internet.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:22

ikke schreef:

Ehm, onzin. Lees de regels er zelf maar eens op na.

Ik zie dat Neonlight het juiste onderdeel er al bij heeft gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:25

Ja hoor ik ben zelf nog een gradatie erger laat voorlezen en lees voor via de dressuur App dus gewoon vanaf telefoon.