Pijn met rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pocahaunted

Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 00:03

Heey mede-bokkers

Ik heb een probleempje met rijden, al sinds ik klein ben.
Mijn tenen worden gevoelloos met rijden, al vrij snel. Ook krijg ik kramp in mijn benen.
Heeft iemand ook last hiervan? En wat kan ik er aan doen? ;(

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:07

Ik heb er geen verstand van, maar misschien heb je je voeten verkeerd in de beugels en/of niet de goede lengte van de stijgbeugelriemen?

Dat je op die manier misschien bloedvaten afknijpt of te veel druk op spieren zet? Als ik mijn beugels niet goed heb zitten merk ik dat ook wel. Dan gaan mijn benen ook wat pijnlijk worden. Misschien ben jij daar gevoeliger voor.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 27-03-14 00:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Bhodi

Re: Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:08

Verkeerd schoeisel misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:10

Ik heb het sinds een heupbreuk in 1 been. Vanaf mijn knie naar beneden gaat het tintelen en uiteindelijk zeer doen. Als ik spanning heb met rijden is het erger. Wat bij mij wil helpen is stukje stappen tussendoor om mijn been ff bij te laten komen!

Pocahaunted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 00:18

Ik heb hele goede paardrijlaarzen, dikke sokken en ik heb mijn voeten netjes in de beugels :( Ik snap het niet. De riemen zijn ook goed op maat, niet te kort.. En idd stukjes stappen tussendoor, voeten uit de beugel helpt ook wel maar is niet echt handig. Nou las ik ergens iets over flex rider beugels, misschien dat ik die ga proberen. Breder vlak waar je voet op rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:20

Heb je al eens geprobeerd om juist wat dunnere sokken aan te doen? Ik word altijd voor gek verklaard met mijn enkelsokken maar ik vind dat echt 10x fijner rijden :o

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:22

Daar zeg je wat Bizzybijtje! Inderdaad! Als ik de dikke sokken aanheb dan knijpen die mijn benen af en dan heb ik zo'n pijn! Ik rijd inderdaad ook met enkelsokjes :)

Pocahaunted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 00:26

ja ik heb alles al geprobeerd. In de jaren dat ik rij heb ik met rubberen laarzen gereden, jodphurs, leren rijlaarzen, gympen, sokken van dik naar dun, alles. Denk dat het gewoon aan mijn voeten ligt.. Mijn dikke sokken zitten niet strak trouwens
Laatst bijgewerkt door Pocahaunted op 27-03-14 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:27

Nee maar door je dikke sokken kunnen je laarzen wat nauwer zijn, dat bedoel ik! :)

Pocahaunted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 00:29

Haha ja weetik maar als ik ze niet aan heb zijn mn laarzen een maat te groot :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:29

Zat ik me vandaag ook al af te vragen...

Ik ben ook nog op zoek naar fijne verende beugels, dat helpt ook goed!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:30

Ik heb geen kramp in mijn benen, maar wel gevoelloze tenen. Begint bij de kleine teen en dan vervolgens naar binnen toe werkt die gevoelloosheid al mijn tenen af. Heb het met alle soorten schoenen, beugels kort of beugels lang, dikke sokken, dunne sokken, lange sokken, korte sokken, warm, koud... := Ik heb het eens bij de huisarts en de fysiotherapeut voorgelegd maar die zeggen er allebei niet zoveel van eigenlijk. Ik vind het vooral heel vervelend. Wat bij mij wil helpen is er een stukje naast lopen (ik rij voornamelijk buitenritten) of even mijn voeten uit de beugels en even mijn voeten en tenen bewegen... Maar doe ik ze dan weer in de beugels, dan heb ik net zo snel weer gevoelloze tenen eigenlijk :P

Edit: overigens heb ik het ook als ik heel lang in dezelfde houding op een stoel zit, op de fiets, enz.
Laatst bijgewerkt door Jorinda op 27-03-14 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pocahaunted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 00:31

Ja precies dat heb ik ook!

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:15

Komt het niet door de spanning dat je gevoelloze tenen krijgt? En anders ga je even langs de huisarts! Want misschien zijn je spieren niet zo goed. Zit je vaak op je hurken? Zo wel dan begrijp ik wel dat je pijn hebt. Heb ik gehad namelijk maar even na laten checken anders :p

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:16

Bij mijn gaat het gevoel ook vaak uit mijn voeten, vooral uit mijn rechtervoet. Is echt heel vervelend. Heb al andere beugels aangeschaft. Had a-symmetrische. Nu normale, dat gaat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:17

Ik zou eens hulp zoeken van een cesartherapeut, osteopaat of manueel therapeut. Waarschijnlijk zit er iets in je bekken of rug niet helemala goed waardoor je kortsluiting krijgt. Heb je geen doorverwijzing voor nodig, maar je kunt wel aan de ha je probleem voorleggen, wellicht heeft hij dan een idee wie je kunt bellen.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:52

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:57

wat tegen krampen helpt is veel water drinken :p heb het probleem ook gehad en toen kreeg ik advies drink water. en ik weet niet of jij ook gwn sokken onder je paardrijdsokken draagt. zo ja probeer die eens uit te doen dan krijgt je voet ook meer bloed