Sinds een tijdje verzorg ik een hele lieve ardenner, deze staat samen met 2 ezeltjes(die ook súper leuk zijn
) en een D-pony. Al deze beestjes zijn van de eigenaresse waar ik de ardenner van rij. Alles gaat super goed, alleen het uit de wei halen is altijd een gedoe. De ardenner komt meestal naar me toe gelopen zodra hij me ziet, maar de D-pony helaas ook. De D-pony jaagt de ardenner meestal weg door naar hem te nippen, bijten of te stampen. Hierdoor durft de ardenner dan niet meer in mijn buurt te komen. De D-pony is verder ook agressief naar mij toe, als ik aan kom gelopen staat hij al met zijn oren in zijn nek waarbij hij ook nog eens nijdig de hele tijd zijn tong naar buiten steekt. Als ik hem weg probeer te jagen met een zweep of zwiepende leadrope stijgert of bokt hij, waardoor het nog gevaarlijker wordt. Voor nu gooi ik meestal een berg wortels of brood neer waar hij dan even mee bezig is, maar dit is natuurlijk ook niet de bedoeling. Zodra hij dat op heeft probeert hij de ardenner weer van me weg te jagen, of gaat hij met zijn kont naar me toe staan om me proberen te stampen(wat een paar x bijna gelukt is
) Ik ga het vandaag eens proberen met een langere zweep, maar ik denk niet dat hem dat veel uitmaakt.Met hem wordt overigens niks gedaan, hij is puur en alleen een grasmaaier. Dus ik denk dat hij gewoon jaloers is, of teveel energie heeft. Helaas heb ik geen tijd om hem ook erbij te doen. Dus ik zal echt een manier moeten vinden om de ardenner zonder dat ik ooit knock-out op de grond lig, uit de wei te halen.
Iemand ervaring met deze situatie? Bij de eigenaresse doet hij trouwens hetzelfde, zij doet niks met haar paarden dus zij heeft er natuurlijk ook nooit last van
Alvast bedankt!