Waar naar toe voor goede instructie met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Waar naar toe voor goede instructie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 10:32

Mijn ouders vinden het een goed plan als ik deze zomer een keer gewoon een weekje weg ga met mijn paard, om goed te kunnen trainen, voor de ervaring en omdat het leuk is natuurlijk! :)
Nu ben ik opzoek naar een kamp/vakantie/instructieweek of wat dan ook waar je echt goede trainingen /lessen krijgt, maar niet al te zwaar, dus geen 2/3 uur per dag en het liefst ook geen buitenritten maar echt lessen (dressuur)
Zie wel veel ponykampen maar daar ga je vaak ook naar buiten en veel spelletjes etc. doen. Ook zag ik KNHS instructieweken maar dat is allang vol.

Heeft iemand ervaringen met een plek waar je echt (wedstrijdgericht) dressuur gaat trainen en je eigen paard mee naar toe kan nemen? Liefst ook leeftijd 16+ maar dat is niet noodzakelijk.

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:35

Misschien bij J2L Dressage Horses? Zij gaan komende zomer dressuur trainingsweken organiseren.
Op hun website en hun facebook vind je meer informatie.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 13:13

charmante schreef:
Misschien bij J2L Dressage Horses? Zij gaan komende zomer dressuur trainingsweken organiseren.
Op hun website en hun facebook vind je meer informatie.

Op hun website zie ik helaas niks staan over dressuur traingsweken, wel zie ik op hun facebook over korte week training maar dat is in april, en zit met mijn school examen. Verder ziet het er wel goed uit! Hou ze zeker in de gaten of ze nog iets voor de zomer hebben! :j

esmeerodrigo

Re: Waar naar toe voor goede instructie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:19

Dat lijkt mij ook leuk! Helaas weet ik niet echt iets, ik volg even

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:20

Akasha rijkunst, en dan de masterclass dressuur week. Echt fantastisch, met 2 uur les per dag super leerzaam, en daarbij veel theorie en ook leren van de andere ruiters. zie http://www.akasha-rijkunst.nl. Je kunt ook 1 uur met eigen paard, en 1 uur met een lespaard rijden.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:29

Ik ga al jaren naar Duinmanege poelenburgh naar de instructie weken, erg leuk!
Je rijdt meestal ±2x per dag 3 kwartier, meestal 1 keer dressuur en 1x jouw keuze wat je aan het begin van de week gekozen hebt. Je kan kiezen tussen dressuur een springen.

Je gaat ook wel naar buiten, maar je mag zelf aan geven hoe vaak je wilt. Ook ga je 1x naar het strand als je wilt.

De lessen zijn heel goed, ik kom er nu al 4-5 jaar met erg veel plezier!

http://www.poelenburgh.nl

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 16:33

[***] schreef:

Had deze inderdaad ook gevonden, ziet er wel leuk uit, maar weet je toevallig of je ook veel naar buiten gaat of iets? Want buitenritten is iets waar ik met mijn paard niet aan mee kan/wil doen en zag in het programma al staan bosrit en zwemmen met de paarden, het zou zonde zijn als ik daar wel voor betaal maar niet mee kan. Of zou het mogelijk zijn dan daar een paard voor te huren bij hun?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:35

Les chevaux had dacht ik ook instructie weken? Ook vanaf 15 dacht ik. En anders is er ook nog een 16+ week. Maar wel een kamp zegmaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:40

Dani199764 schreef:
[***] schreef:

Had deze inderdaad ook gevonden, ziet er wel leuk uit, maar weet je toevallig of je ook veel naar buiten gaat of iets? Want buitenritten is iets waar ik met mijn paard niet aan mee kan/wil doen en zag in het programma al staan bosrit en zwemmen met de paarden, het zou zonde zijn als ik daar wel voor betaal maar niet mee kan. Of zou het mogelijk zijn dan daar een paard voor te huren bij hun?

Dat hangt een klein beetje af van welke week je, je inschrijft. En volgens mij hoef je niet mee op buitenrit. Ze gaan volgens mij ook met een kar en dan kan je daar mee rijden.

De L+ week is echt wedstrijdgericht. Anders kun je ze even mailen, ze geven vrij snel antwoord.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 16:57

sterreke98 schreef:
Les chevaux had dacht ik ook instructie weken? Ook vanaf 15 dacht ik. En anders is er ook nog een 16+ week. Maar wel een kamp zegmaar.

15+ is ook prima, het gaat mij er meer om dat het wel een week is waar je serieus bezig bent met trainen en geen penny week zegmaar

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:09

Dan moet je maar even op de site kijken en mailen :) Dan weet je het meest :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:06

Op poelenburgh heb je ook 16+ kampen :D