Ik ga een van deze dagen achter nieuwe rijlaarzen. http://www.decathlon.be/leren-rijlaarze ... 13186.html Hiervoor droeg ik altijd chaps en korte botjes. nu is mijn probleem: ik heb smalle kuiten, en lange benen. En aangezien ik nog nooit rijlaarzen heb gehad, weet ik niet hoe hoog ze moeten komen
Wie o wie kan me helpen met mijn vraag.
Misschien moet ik er ook rekening meehouden dat ik geopereerd ben aan mijn knie, en er geen druk op mag komen te staan tot 1 à 2 cm eronder (binnenmeniscus was afgescheurd van knie, langs de onderkant)
Eigenlijk horen ze tot net niet in je knieholte te komen. Je zou er geen hoek van 90 graden mee mogen maken zeg maar. Maar ik heb ook lange benen en mijn maat is amper te krijgen in standaard maten, dus bij mij zitten ze ook lager. Ziet er misschien iets minder mooi uit maar ik vind ze alsnog fijn zitten
Ik denk dat je dat het beste door een van de medewerkers kan laten aan meten, die kunnen je denk ik echt het beste helpen.
Tan1
Geplaatst: 24-03-14 17:55
Al kijk ik naar de maattabel die bij deze laarzen hoort vraag ik mij af of deze wel hoog genoeg zijn voor je. Mijne zijn 51cm hoog bij voetmaat 41.Heb hetzelfde 'probleem' als SuperAssie, anders werd het maatwerk.
ikzelf heb een maat 38 ... ik betwijfel trouwens of die kuitmaat small zou passen, want dat is 35 cm, ik denk dat de mijn met broek en kousen nog niet eens 35 cm zijn ...
Ik heb zelf hele dunne en lange benen (onder benen) en kom met standaard laarzen nooit weg... Ik zou idd ook weten of langs gaan en passen (dat zou ik zeker doen om teleurstelling te voorkomen)
Ik heb 34 kuit en 57 lengte nergens te krijgen en ik heb bij derby mijn laarzen op maat laten maken voor thuis te trainen en bij parlanti voor wedstrijden en ben bij beide bedrijven super geholpen en zeer te vreden Wat je ook kunt kijken is bij lipica die zijn niet super duur Als je ze op maat laat maken kun je ze zo lang laten maken als je zelf prettig vind of bij ene (bij het desbetreffende knie) iets korter aan de achterzijde dus je knie holte en de zijkant dezelfde hoogte zodat het wel netjes uit blijft zien
als je ze in de winkel gaat passen dan weten de verkopers meestal wel wat goed is en als jij gewoon zegt dat je wat aan je knie hebt/had dan houden ze daar wel rekening mee en weten zij wel wat geschikt is. ik heb zelf ook een tijdje echte laarzen gehad en heb nu ook chaps en eerlijk gezegd vind ik chaps fijner omdat die mooi op mijn been aansluiten.
kan je dan niet beter weer chaps doen? Ik heb zelf ook chaps en dat bevalt me beter dan normale rijlaarzen. die geven namelijk niet heel erg mee en chaps wel
lolkop1
Geplaatst: 25-03-14 20:34
dit is wat intersants voor mn zusje, en ik steek er ook een heleboel van op,