Ik ben aan het denken of ik mijn trailer ga inruilen tegen 1 waarop ze diagonaal staan. Reden is dat mijn ene merrie niet kan wennen aan het recht op de rijrichting staan. Mijn paarden waren allemaal een vrachtauto gewend, en deze dame heeft ook maar zelden op een trailer gestaan. Op de vrachtauto stonden ze dwars op de rijrichting, en hoorde ik dr nooit. Ze stond altijd rustig en was ook nooit gestrest als ze erop moest of er even op moest blijven staan wachten. Nadeel bij haar was dan weer wel dat ze de laadklep bij het uitladen nooit gebruikte
Kwartje van 1.52 m die vanaf de laadvloer een reuzesprong maakte alsof ze de Derby van Hamburg liep
Maar goed daar had ik haar dus geleerd achteruit van de vrachtauto te gaan, probleem ook opgelost. Alleen gebruikte ik de auto maar zo weinig dat het niet meer rendabel was om hem te houden. En zo ben ik 3 jaar geleden overgestapt op weer een trailer met auto. Trailer toen nieuw gekocht, en als blik ervoor een stevige Volvo V70. Dacht ik
tot ik bijna 2 keer met haar op de trailer verongelukte. Toen hebben we een camera in de trailer gemaakt en kon ik zien dat ze onderweg heel onrustig was. Ze leunt met de schouder tegen de buitenwand en bumpt dan steeds met de achterhand tegen de wand aan. Ook op de rechte stukken weg. Errug leuk not. V70 maar verkocht en een nog zwaardere Volvo ervoor.Mijn rijden ligt het niet aan, en ja dat durf ik gerust te zeggen
Ik kan Ikke@bokt 's beroemde glas water zonder verspillen op het dashboard houden
En de bochten, helemaal met miss stresskip gaan echt stapvoets omdat ze zich anders of laat vallen (kan het ja zien op de camera) of ze zodra de bocht begint helemaal tegen het schot aanklemt. En dan heb ik echt zoiets van "jeeeeetje ik doe nog niks"
De rest van de paarden staan allemaal als een huis, zelfs als ik dan ietsje sneller door de bochten ga. Bij hun kan dat ja, die hebben er geen van allen een probleem mee. De beroemde druppel was vorige week toen ik met haar een een kliniek moest om dr gebit te laten doen en een kies te laten trekken. En ik op een recht stuk, vlak voor een afslag, heel licht (echt minimaal) begon te remmen. Het ging nl ook nog licht bergop, dus veel remmen hoefde ik niet. En madam, klabam, kletter de kletter zich gewoon liet vallen
Kan je vertellen dat ik vanaf dat moment echt niet meer fijn in de auto zat. Was nl ook nog alleen onderweg en moest nog een uur rijden. Maw ik heb de pijpen nu echt wel vol met dr op de trailer. Het maakt ook niet uit aan welke kant ik haar zet, zowel rechts als links gaat ze hangen en bumpen. Zelfs met een 2e paard op de trailer geen verandering. Schot opzij is imo ook geen oplossing, als ze nl even niet op staat te letten voor een bocht of net even met wat anders bezig is (dr hoofd naar links is gedraaid) blijft ze wel gewoon staan
Ze kan het dus wel, en ze staat nu ook niet smaller dan op de vrachtauto vroeger waar het dus allemaal wel kon. Het lijkt dus echt de rijrichting te zijn waar ze niet aan kan wennen. En aangezien ik toch liever niet terug wil naar een vrachtauto (met oog op weinig gebruik en de kosten) was ik dus aan het zoeken naar ervaringen met de trailer waarop ze diagonaal staan. En evt als het niet te ver uit de buurt is, of er een proefritje mee gemaakt zou mogen worden. Ik ben echt wel huiverig of dat dan wel goedgaat, en ik heb geen puf om zoiets te kopen en er dan achter te komen dat ze ook dat niks vind. Ik zit in het noordoosten van NL net over de grens met Dld.
Dus iemand ervaringen, of kennen mensen die zon trailer hebben???