Ruiterbewijs FNRS hetzelfde als die van de KNHS?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Ruiterbewijs FNRS hetzelfde als die van de KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 19:49

Oke.. Deze kneus is al even uit de bewoonde wereld van het pensionstallen en manegepaarden gedoe geweest en ben hier totaal niet meer in thuis.

Wat ik me afvraag is, buiten het feit of het nodig is te ja of te nee, of het Ruiterbewijs van het FNRS en KNHS hetzelfde zijn? Ik lees alles over CBR 1, 2 en 3? Maar wat is dat dan precies?
Ik kan het Ruiterbewijs van het FNRS bij ons in de buurt doen, maar is dit dan het officiële Ruiterbewijs? Of is dit dan gelijk aan het Ruiterpaspoort en heb ik er dan helemaal niks aan.. (je kan er geen pas voor een bepaald gebied mee aanvragen..)
Want als het gewoon het officiele Ruiterpaspoort is, dan weet ik dat ik goed zit.

Ik lees dat je het in een weekend op 't Reelaer kan doen, maar geloof niet dat ik zoveel zin heb om 325.- op te hoesten :o . Liever niet dus.

Wie oh wie weet het antwoord :P . Alvast bedankt! ;)

EvelijnS

Re: Ruiterbewijs FNRS hetzelfde als die van de KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:05

BEU -> BRT

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:09

Volgens mij is het zo dat bij FNRS maneges het Ruiterbewijs is opgesplitst. CBR 1(Certificaat Buitenrijden)1 CBR 2 en dan CBR3, ook wel Ruiterbewijs genoemd. In fases dus :) Ik vind dat zelf wel heel fijn, omdat je zo langzaam steeds meer ervaring krijgt in het buitenrijden, het springen etc. Het wordt rustig opgebouwd en er wordt geadviseerd er een aantal maanden tussen te laten zitten steeds voor je door gaat met het volgende certificaat (behalve als je super goed rijdt natuurlijk :D )