trailerbanden versus autobanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

trailerbanden versus autobanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 18:43

trailerbanden versus autobanden, zit hier een verschil in?

Dana01

Re: trailerbanden versus autobanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:44

ja, trailerbanden moeten meer gewicht kunnen hebben.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:47

Ja volgens mij wel.
Trailer/aanhanger/caravanbanden zijn vaak kleiner 13" of 14"
En hebben ook een hogere laadindex.

Oftewel wat is het verschil tussen een auto en een aanhangerband.

Een aanhangerband is gebouwd om met een hogere bandenspanning te functioneren. Het karkas van de band is versterkt en kan hierdoor een hogere belasting dragen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:21

ja, echt wel, ik heb ooit in mijn onwetendheid autobanden eronder laten zetten, geen goed idee, trailerbanden zijn steviger.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:15

Bedankt voor jullie antwoorden, ik zou er inderdaad ook zo autobanden opzetten, maar weet dat de trialer vaak meer druk bevat dan autobanden.
Waar kan je deze het beste kopen?!

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:24

zowel trailer (transport) banden als autobanden kunnen onder een trailer. Ik heb altijd gereden met autobanden onder de trailer (wist niet dat er verschil was). Maar nadat ik afgelopen donderdag met een klapband op de trailer langs de snelweg heb gestaan heb ik toch maar transportbanden laten monteren. Waarschijnlijk lag het er niet aan dat mijn banden slecht of ongeschikt waren, maar ik denk dat ik iets geraakt heb. Maargoed, toch het zekere voor het onzekere genomen en andere banden eronder.

De transport banden hebben een 8 laags karkas en autobanden slechts 4 laags. Verder zou de trailer stiller achter de auto moeten.liggen. Ik ben heel benieuwd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:21

Trailerbanden kun je gewoon bij Profile Tyrecentre ed bestellen. Daar verkopen ze ook vrachtwagenbanden tenslotte.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:25

Dus onder je auto zou je wel trailerbanden kunnen leggen..?

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 06:31

Bestelbussen staan idd vaak op z.g.n. trailerbanden ivm de hogere loadindex. Onder een personenauto rijd het minder comfortabel. De banden zijn een stuk stugger dan autobanden. Je kunt ook gewoon autobanden onder je trailer zetten, als je maar zorgt dat de loadindex voldoende is voor je trailer

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:44

Akhal_Teke schreef:

Dat kan idd gewoon, maar ze zijn stugger waardoor je dus minder comfort in je auto zult hebben. De zijkant veert minder omdat hij is gemaakt op draagvermogen, een autoband is mede gemaakt op comfort :o

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:46

annebe schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden, ik zou er inderdaad ook zo autobanden opzetten, maar weet dat de trialer vaak meer druk bevat dan autobanden.

Wij verkopen ze, maar je kunt ook bij bandencentra/garages terecht, let op dat de prijzen die ze opgeven, prijzen incl. nieuwe ventielen en montage is, daar gaan mensen vaak mee in de mist, dan denken ze goedkoop uit te zijn en komt dat er na afloop nog even extra bij ;)
Je mag via pb altijd een prijsopgaaf bij ons doen :o

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 17:45

gap schreef:
annebe schreef:

Wij verkopen ze, maar je kunt ook bij bandencentra/garages terecht, let op dat de prijzen die ze opgeven, prijzen incl. nieuwe ventielen en montage is, daar gaan mensen vaak mee in de mist, dan denken ze goedkoop uit te zijn en komt dat er na afloop nog even extra bij ;)
Je mag via pb altijd een prijsopgaaf bij ons doen :o

Jullie zitten niet echt in de buurt, dan ben ik meer aan benzine kwijt, dan aan de banden :D

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:42

Akhal_Teke schreef:

Buiten het (mogelijk gebrek aan) comfort kan het zijn dat die banden een lagere snelheidsindex hebben. (ze zijn niet gemaakt voor hele hoge snelheden, denk dan in de richting van 150 km/h of sneller).

...dus niet naar Duitsland op vakantie met die bandjes :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:53

APCIII schreef:
Akhal_Teke schreef:

Buiten het (mogelijk gebrek aan) comfort kan het zijn dat die banden een lagere snelheidsindex hebben. (ze zijn niet gemaakt voor hele hoge snelheden, denk dan in de richting van 150 km/h of sneller).

...dus niet naar Duitsland op vakantie met die bandjes :+

Wat een onzin!
Als de snelheidsindex hoger is dan de maximale snelheid van de auto, mag je er gewoon mee rijden, ook in Duitsland! Er zijn bosjes auto's die de 150km/h nevernooit gaan halen, zelfs niet helling-af-met-wind-mee......