Ketting/hanger met paardenhaar, hoe schoonmaken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Ketting/hanger met paardenhaar, hoe schoonmaken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 17:27

Ik draag nu al bijna 5 jaar mijn ketting met het haar van mijn overleden paard.

Nu begint ie een beetje te verstoffen en smerig te worden. Hoe maak ik dit het beste schoon zonder dat het haar verkleurd, beschadigd of een vieze bende word?

Alvast bedankt voor jullie ideeën. :)

Het gaat om deze hanger, toen was ie nog mooi en glanzend :Y)

Afbeelding

marloes_s

Re: Ketting/hanger met paardenhaar, hoe schoonmaken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:02

Wij hebben thuis zo'n bakje waar m'n moeder en zus de brillen mee schoon maken.
Ik heb ook een keer mijn sieraden (inclusief hangertje met paardenhaar) erin gehad en dat bleef heel mooi.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:04

Ik heb een zilverpoets doekje bij de hanger gekregen en poets hem 1 a 2x per week en hij blijft wel mooi zo. En anders even raadplegen waar je hem heb gekocht?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 20:06

Gabbe schreef:
Ik heb een zilverpoets doekje bij de hanger gekregen en poets hem 1 a 2x per week en hij blijft wel mooi zo. En anders even raadplegen waar je hem heb gekocht?

Dat weet ik dus niet meer.. -O-

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:06

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:08

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:08

Dat vraag ik me ook af, want vind de armbanden van paardenhaar en of kettingen zo onhandig.

Het wordt toch nat en of vies tijdens het dragen en of tijdens het wassen van je handen.

Hoe moet je ze dan weer schoon krijgen? Er zit immers paardenhaar in verwerkt en dat lijkt me erg kwetsbaar en moet je er heel voorzichtig mee omgaan.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:09

Tessa_93 schreef:
Gabbe schreef:

Dat weet ik dus niet meer.. -O-

Misschien kan je dan een ander bedrijf aanschrijven? Ik wil je eventueel wel het email adres geven waar die van mij vandaan komt kan je het haar vragen. Zou niet zomaar iets proberen dalijk verpest je hem.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:13

Ik heb bij mijn ring van zilver met paardenhaar een zilverpoets doekje en een special middeltje gekregen om het haar mee te 'reinigen', geen idee wat het is, trouwens..

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 21:26

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 21:33

Gabbe schreef:
Misschien kan je dan een ander bedrijf aanschrijven? Ik wil je eventueel wel het email adres geven waar die van mij vandaan komt kan je het haar vragen. Zou niet zomaar iets proberen dalijk verpest je hem.

Erg graag !!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:37

Tessa_93 schreef:
Gabbe schreef:

Erg graag !!

Als je op deze link drukt kan je haar mailen. De eerste tip die zij gaf was idd dat je er niet mee mag douche/zwemmen.

http://www.briolet.nl/Contact.html

_bloemetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:24

Wauw hele mooi ketting, ik wil misschien ook zoiets.
Mijn welshpony is in juli vorig jaar overleden en ik heb een stuk van haar staart nog.
Ik wist niet wat ik ermee wilde, maar wilde het ook niet wegdoen. Nu ligt het in een vlecht in haar poetskist. Maar dit vind ik echt heel mooi om het haar en dus een stukje van haar zo te bewaren.

Verder is het misschien een tip om het schoon te maken met zo'n brillenschoonmaakdoekje? Die zijn zacht en maken echt alles schoon zonder iets te beschadigen!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:29

Gabbe schreef:
Als je op deze link drukt kan je haar mailen. De eerste tip die zij gaf was idd dat je er niet mee mag douche/zwemmen.

http://www.briolet.nl/Contact.html

Bedankt ! Heb een bericht gestuurd :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:30

_bloemetje_ schreef:
Wauw hele mooi ketting, ik wil misschien ook zoiets.
Mijn welshpony is in juli vorig jaar overleden en ik heb een stuk van haar staart nog.
Ik wist niet wat ik ermee wilde, maar wilde het ook niet wegdoen. Nu ligt het in een vlecht in haar poetskist. Maar dit vind ik echt heel mooi om het haar en dus een stukje van haar zo te bewaren.

Verder is het misschien een tip om het schoon te maken met zo'n brillenschoonmaakdoekje? Die zijn zacht en maken echt alles schoon zonder iets te beschadigen!

Ik ga dat eens proberen, eerst een stukje op mijn eigen haar om te kijken wat er gebeurd.. :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:37

Nu ik dit weet, zal ik niet meer gaan overwegen om een sieraad van mijn paard zijn haren te laten maken.

Het is me te kwetsbaar.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:42

Ragdollcat schreef:
Nu ik dit weet, zal ik niet meer gaan overwegen om een sieraad van mijn paard zijn haren te laten maken.

Het is me te kwetsbaar.

Ik wist niet dat er niet mee gedoucht mocht worden :') Er zal vast wel een goede oplossing zijn om het schoon te maken en schoon te houden :j
Ik ben er nog steeds érg blij mee. <3

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:50

Volgens mij komt deze hanger bij galope.nl vandaan, deze weten vast hoe je hem weer schoon krijgt :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 14:01

beestenfreak schreef:
Volgens mij komt deze hanger bij galope.nl vandaan, deze weten vast hoe je hem weer schoon krijgt :)

Jaaaa daar komt ie vandaan !!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Top !!! :D :D

Ik ga haar meteen even mailen !! BEDANKT !! _/-\o_

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 14:35

Wauw ik heb nu al antwoord van galope.nl ! Ik kan het met dreft en een zachte tandenborstel schoonmaken en daarna wat crémespoeling erin doen en goed uitspoelen. Het is een natuurproducht dus blijft niet eeuwig mooi waar ik al bang voor was :D

Ik heb nog een stukje vlecht over van het stukje dat zij ingevlochten had om erin te doen, dit had ze terug gezonden. Dit wilt ze er gratis in zetten als ik het niet mooi meer krijg. :)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:10

graag gedaan :P
Blij om te horen dat de service zo goed is, wil er ook graag een keer wat bestellen ze maken mooie dingetjes :j

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 18:14

Jaa ze zijn echt top ! Zat net weer even rond te kijken, ze hebben allerlei nieuwe hangers en dingetjes, zitten echt gave tussen ! :D