Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
xChantal94 schreef:Mijn paspoort ligt op stal bij mijn paard.
Mijn paard staat bij iemand aan huis dus ook het enige paspoort wat daar ligt (naast die van hun eigen pony's ).
Op een manege zou ik dat liever niet doen
ralphtdw schreef:Ik zal een kopie maken van je paspoort en die daar neer leggen als ze daar ook mee akkoord gaan zal ik dat doen.
maar op buitenrit zal ik hem niet mee nemen
dan kunnen ze de pot op. Als ze mij aanhouden komen ze maar mee na stal.toe
Citaat:20 WANNEER MAG EEN PAARD VERVOERD WORDEN ZONDER PASPOORT?
Het paspoort moet altijd met het paard mee, behalve in de volgende uitzonderingsgevallen:
* Als een paard in de wei of op stal staat en de houder het paspoort op verzoek meteen kan laten zien.
* Als het paard tijdelijk lopend wordt verplaatst naar een plek vlak bij het bedrijf en het paspoort binnen drie uur getoond kan worden.
* Bij het verweiden van het paard waarbij het paspoort op het bedrijf van vertrek getoond kan worden.
* Als het gaat om een veulen dat nog niet gespeend is en vergezeld gaat van de moeder of de zoogmerrie.
* Als het paard deelneemt aan een training of test voor een wedstrijd of evenement en daarvoor het wedstrijd- of evenemententerrein moet verlaten.
Als er sprake is van een noodsituatie met betrekking tot het paard zelf of het bedrijf waar het gehouden wordt.
De bovengenoemde uitzonderingen zijn niet van toepassing bij export of levering aan de slachterij; dan is altijd een paspoort vereist.