Sinds December 2013 rij ik ook wat wedstrijden met mijn paard. We vinden het beide heel leuk. Ze is altijd braaf, echt een coole kikker. En wat me opvalt; ze is op wedstrijd vaak heel los en soepel. Soms nog sneller los als thuis!
Nu heb ik af en toe het probleem dat ze niet vlijtig genoeg is op mijn hulp, of dat dit snel afzwakt. Hierdoor kan ik niet genoeg impuls laten zien bij sommige onderdelen.
Ze laat me als het ware niet echt eraan rijden. Of tot een bepaalde grens en niet verder..
Thuis is dit vrijwel nooit het geval, en wordt ze op zijn minst hoe langer we trainen hoe scherper aan de hulp. ( weinig hulp veel reactie is mijn doel)
Heb ook i.p. geen sporen nodig voor voorwaarts. wel soms (in de les) om mijn hulpen wat te verfijnen/ net wat meer L.B etc.
Heb een keertje een iets scherper spoortje aangedaan op wedstrijd (rij normaal zonder in de training of soms met zo'n BR impuls spoortje. Die laatse deed ik dan ook op wedstrijd om.)
Dat scherpere spoortje werkte heel goed, ookal was t nog een stompe spoor maar wat langer, was ook de beste proef!
Maar eigenlijk wil ik geen "zwaarder" hulpmiddel gaan inzetten.
Iemand nog andere tips?
Je mag een zweep meenemen in de ring op je niveau dus dan neem ik aan dat hij er niet alleen voor de show hoeft bij te hangen