Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Eileen_ schreef:Was dit te onderzoeken bij een aankoop? Is hij gekeurd?
Je hebt namelijk wel een onderzoeksplicht. Dus als hij niet gekeurd is, heb je pech.
Anders valt het misschien onder verborgen gebrek en zou jij hem terug mogen brengen. Weet je wel zeker dat hij dit al had?
Maar denk dat je hem niet gekeurd hebt of wel?
paardje1906 schreef:Eileen_ schreef:Was dit te onderzoeken bij een aankoop? Is hij gekeurd?
Je hebt namelijk wel een onderzoeksplicht. Dus als hij niet gekeurd is, heb je pech.
Anders valt het misschien onder verborgen gebrek en zou jij hem terug mogen brengen. Weet je wel zeker dat hij dit al had?
Maar denk dat je hem niet gekeurd hebt of wel?
Ik heb hem niet laten keuren bij de verkopers

Ewona schreef:Ondanks dat hij "iets" aan zijn achterbeen heeft, kan hij nog wel dienen als recreatief paard om af en toe mee buiten te rijden.
Tenminste, als dat "iets" niet te ernstig is (vermits ze hem toch verkochten als recreatiepaard).
Hoesten op stal komt wel vaker voor, hebben we zelf pas nog aan de hand gehad, maar dat is ondertussen opgelost.
Als dat niet te ernstig is (iets aan de luchtwegen kan nl van alles zijn, moeilijk te beoordelen vanachter pc), kan het misschien nog opgelost worden. Zodanig dat hij nog inzetbaar is als recreatie paard.
Ligt er maar aan wat je verstaat onder recreatiepaard, wat je eisen zouden zijn.
Rechten zou ik inschatten op geen rechten meer. (kan mis zijn, want daar ben ik niet zo in thuis)
Geen verkoopovereenkomst, geen verklaring dat hij "iets" had waardoor hij hoestte op stal.
Maar langs jouw kant dus ook geen controle laten doen door DA voor aankoop.
Veel mensen die een (zeg niet dat het in jouw geval zo was) goedkoop paard aankopen, laten geen controle doen omdat het wat centjes kost.
Maar dan kan je alsnog een dure aankoop krijgen omdat je niet weet wat het paard in kwestie onder de leden heeft.