wegwijs in haaksbergen/buurse qua buitenrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

wegwijs in haaksbergen/buurse qua buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 17:40

Hallo,

ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een auto die een trailer mag trekken. En een trailer kan ik lenen.
tijd om erop uit te gaan dus. Zelf staan we in Twekkelo, bij Enschede.

ik hoor veel leuke verhalen over buursermeer/zand, haaksbergerveen enz. Maar ken hier zelf totaal geen weg.
daarnaast, samen is leuker.
andere aanraders mogen natuurlijk ook.

dus is er iemand die hier wel eens rijd en het leuk vind ons op sleeptouw te nemen? Of die me paden kan uitleggen die je echt moet rijden (liefst dan ook begaanbaar met fiets).
waar parkeer je handig?

Kortom, wie kan en wil me wegwijs maken?

Sterre98

Re: wegwijs in haaksbergen/buurse qua buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:43

Ik ben zelf nog nooit te paard in Buurse geweest, maar in het Aamsveen (in enschede) rij ik zelf regelmatig daar kan je ook heel erg fijn rijden :j

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 18:03

Haha, ja andere plekken mogen natuurlijk ook.

kun je daar ook beetje goed parkeren? En qua routes? Is daar iets over te vinden of staat dat aangegeven?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:26

Over het parkeren zou ik het eignlijk niet weten omdat mijn verzorgpaard in het aamsveen staat, je zou evt bij Holzik Stables kunnen parkeren?
Over de route; volgensmij kan je bijna overal wel in, er is ook een fijn galoppad. Vooral op zondag ochtend is het heel mooi! Ook nog rustig op de weg ivm oversteken om op bepaalde paden te komen. Ik kan wel kijken of ik misschien wat meer info over de paden daar kan vinden :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 18:35

Als je dat zou willen doen dan ben ik je eeuwig dankbaar _/-\o_

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:37

Dan zal ik zo de laptop pakken en kijken of ik er wat van kan maken :)

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:44

Haaksbergerveen is prachtig :):) ! De ruiterpaden zijn keurig, en bijna overal loopt er een fietspad naast. Je moet met je paard tegenwoordig geloof ik wel een klein stukje over de openbare weg, en op het eind naar de parkeerplek ook, maar daar komt nauwelijks verkeer.

Je kunt de auto en trailer parkeren tegenover tuincentrum 'Nijhoff', Niekerkerweg 2 te Rekken. Hier kun je direct het bos en en alles staat duidelijk aangegeven :)

Mocht je nog meer willen weten hoor ik het graag:)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 18:55

Dank je wel Shona_ :D super dit!
Je kunt daar dus niet echt makkelijk verdwalen ofzo? Zijn er nog dagen dat het echt heel druk is daar oid?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:57

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 19:05

Dank je wel voor de moeite :) _/-\o_ *\%/*

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:09

Graagedaan :D ik help graag :)

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:12

Needse berg en t bos achter noordijk is ook heel mooi, en genoeg parkeerplaats in de buurt.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:20

Verdwalen? Nee, niet echt hoor, je verdwaald sneller in Buurse, spreek uit ervaring :+

Ik wil je best een keer op sleeptouw nemen hoor, moet dan wel op m'n stalen ros :o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 19:32

Hihi, geen ander ros beschikbaar? :)
En dan zal het vast wel goed komen ^^ Hoewel ik nog verdwaal op een vierkante meter :P haha.

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:36

Ik woon aan de rand van het Assinkbos(ligt tussen Haaksbergen en Eibergen ) en je mag best je auto met trailer bij ons op het terrein zetten, je kunt dan zo het bos zonder een weg over te steken. En ik wil je best een paar routes uitleggen die leuk zijn om te rijden. Ik kan niet met je mee want ik ben hoog zwanger maar ik kan mijn verzorgster wel eens vragen of ze het leuk vind om met je mee te rijden! Als je meer wil weten pb mij maar.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 11:31

Super :) dank je wel. Ga ik zeker doen als ik ff wat meer tijd heb :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:18

Ik ben op zoek naar een lokatie voor een fotomeeting! Nou kwam ik hier uit, aangezien ik zat te denken an deze hoek.. Hebben jullie iets van een weg/parkeerplaats voor mij?

En hoe legaal is het om daar met paarden heen te gaan?

Spoiler:
we zijn overigens nog op zoek naar combinaties! https://www.facebook.com/appeltjeeitjefotos

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:24

Ik ben kampioen verdwalen en in het Haaksbergeveen lukt dat ook prima hoor, Buurse ook :+ Je hebt ook nog het Assinkbos, kun je ook prachtig rijden of de Bollert bij Neede. De Needseberg is niet bepaald de moeite daar ben je in 5min doorheen!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:40

Meraki schreef:
Ik ben op zoek naar een lokatie voor een fotomeeting! Nou kwam ik hier uit, aangezien ik zat te denken an deze hoek.. Hebben jullie iets van een weg/parkeerplaats voor mij?

En hoe legaal is het om daar met paarden heen te gaan?

Spoiler:
we zijn overigens nog op zoek naar combinaties! https://www.facebook.com/appeltjeeitjefotos

Ik ben 1,5 week geleden op buurserzand geweest en heb geparkeerd bij parkeerplaats molenbelt. Hier kun je voldoende auto's neerzetten als je beetje slim parkeert :)
Ik heb vooral veel om het buurserzand heen gereden, ben op gegeven moment een stukje hei op gegaan maar volgens mij was dat officieel geen ruiterpad (was beetje onduidelijk aangegeven).
dus of t echt een geschikte foto locatie is betwijfel ik..
Heb me wel 'aangemeld' als combinatie via je fb.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:41

PercyLeen schreef:
Ik ben kampioen verdwalen en in het Haaksbergeveen lukt dat ook prima hoor, Buurse ook :+ Je hebt ook nog het Assinkbos, kun je ook prachtig rijden of de Bollert bij Neede. De Needseberg is niet bepaald de moeite daar ben je in 5min doorheen!

Haha, ik ben gelukkig niet verdwaald, maar heb ook niet de route gereden die ik had uitgezet. er zouden van die kruispuntbordjes moeten zijn.. maar stond nergens aangegeven..

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:09

Op t grote Veld tussen Lochem en Vorden is het ook heerlijk rijden. Bij interesse heb ik wel een leuke route

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:10

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:31

als je bij holzik parkeert moet je paard wel goed verkeersmak zijn; er rijdt niet veel verkeer, maar wat er rijdt, rijdt wel hard :)
goed topic dit, ik kom niet zo veel buiten ons 'eigen' bosje :D wij staan in hengelo, ik heb geen idee hoe het bos heet :+ maar je kan bij ons vanuit stal naar buiten en als je de 80km weg over kan/wil kan je een rondje vliegveld doen.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:17

Hallo Dott,

Je heb al aanbiedingen van mensen uit de buurt die je gezellig op sleeptouw willen nemen, maar als je er toch eens alleen op uit wilt of moet, dan heb je altijd nog onze routeplanner voor ruiters en menners. Verdwalen hoeft dus echt niet meer.
Op alle blauw aangegeven paden en wegen zijn paarden welkom, dus geen last van een boze boswachter of oom agent. Het zijn zowel in het veld gemarkeerde als ook ongemarkeerde routes.
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =696#stap4
Zoals je kunt zien ligt er in jou gebied ook een genummerde knooppuntroute, wat wel zo makkelijk is als je de omgeving nog niet kent. Je kunt vooraf je route plannen, uitprinten of downloaden voor GPS.

Maar ook Bokkers uit de buurt kunnen via de routeplanner de mooiste routes voor je samenstellen en naar je mailen.

En wederom de oproep aan iedereen die nog andere mooie en veilige paden weet, waar paarden mogen komen.
Teken ze even in op een kaartje, of zet ze in een gpx-bestandje en stuur aan ons door.
Dott en vele andere ruiters en menners zullen je dankbaar zijn.
Alvast allemaal bedank voor jullie behulpzame medewerking.

Dott veel plezier in je nieuwe omgeving.