camping met mogelijkheid tot paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elisespunky

camping met mogelijkheid tot paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 16:43

Hoi,

Ik ben samen met een vriendin op zoek naar een camping waar er op de camping ook mogelijkheid is tot paardrijden.
We zoeken een camping in Noord/midden-Frankrijk of België. Maar ook andere landen rondom Nederland zijn mogelijk. (niet verder als 600/700 km)
We zijn op zoek naar een camping met buitenritten met rustige/brave paarden.
We zoeken geen ruitervakantie/arrangementen.

Wie weet er iets?

fjandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:43

susanne_15

Re: camping met mogelijkheid tot paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:24

Ik weet wel een leuke camping waar je heel leuk kan paardrijden, maar die zit in Luxemburg.
Deze camping heet Birkelt (http://www.camping-birkelt.lu/)
Ze hebben Nederlands personeel, dus bij de buitenritten rij je ook met een Nederlands iemand.
Die lessen zijn 12,50 ofzoiets, en dan rij je 2 uur door het bos en door het weiland waar je in galop gaat.
Ze hebben 3 paarden, 1 paard is voor de begeleider, dus jij en je vriendin kunnen samen rijden.
Verder zit je op 5 minuten lopen van een gezellig stadje af. Ook is er een binnen,- en buitenzwembad.

Kijk maar of je het wat vindt. Veel succes nog met een leuke camping zoeken!

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:45

Wij zijn jaren geleden naar de Dordogne gegaan. Daar hebben we een huisje gehuurd en bij de camping zat een manege. Hier konden we paarden huren voor verschillende niveaus. Heel erg leuk en zeker de moeite waard. www.les-tourterelles.com/