Beginnen met wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noortjelena6

Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 16:12

Hallo,
Ik zou graag van de zomer willen starten met wedstrijden, en ik zit nog met een paar vragen.
Ik weet nog niet zeker of ik na 1 wedstrijd door wil gaan, maar het is dan wel zonde als je al een startkaart hebt gekocht, kun je ook wedstrijden rijden zonder startkaart? (hierbij gaat het maar over 1 keer, om te kijken of er mee door wil gaan)

Het verschil tussen een federatie en een onderlinge wedstrijd is mij nog niet duidelijk, wel opgezocht op internet, maar krijg verschillende antwoorden. Ergens las ik dat je voor een onderlinge wedstrijd geen startkaart hoeft aan te vragen, en geen lid van een vereniging hoeft te zijn?

Alvast bedankt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:21

Eerst: Gefeliciteerd!

Ben je lid van een manege/ vereniging? Vaak moet je wel lid zijn, maar anders moet je even rondkijken.
Je kan ook HC starten, dan hoef je gen startkaart te hebben en rij je eigenlijk voor spek en bonen mee.

xMalibu

Re: Beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:23

Voor onderlinge hoef je in idd geen startkaart te hebben.
Om officeel te rijden moet je lid zijn van een vereniging. Je kan dus zoals eerder gezegd HC starten. Je kan ook een gelimiteerde startpas kopen, besluit je om toch verder te rijden wordt het gewoon omgezet naar een ongelimiteerde.

Marianne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:33

Gewoon een gelimiteerde pas kopen, dat is het beste

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:40

Kun je niet ergens voor spek en bonen mee doen? op je eigen club bijvoorbeeld die je willen helpen

Hc starten mag niet (meer?) zonder start kaar zo ver ik begrepen heb
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 25-03-14 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:45

Optie 1: je benadert een manege in de buurt die nog echte onderlinge wedstrijden organiseert (die zijn er niet veel meer omdat de KNHS daar nogal tegen gekant is)
Optie 2: je rijdt een impulswedstrijd mee van de KNHS. Hiervoor hoef je geen startkaart PAS (ik leef nog in oude tijden hahaha) te bestellen. Je moet wel lid zijn van een vereniging.
Optie 3: je gaat officieel starten bij de KNHS met een beperkte startpas, hier worden je resultaten dan ook echt officieel geregistreerd. Als je door wilt, kun je de beperkte startpas om laten zetten naar een gewone startpas.

HC starten mag niet zonder startpas, heeft ook nooit (iig al jaaaaaren) niet gemogen, maar soms waren verenigingen coulant.

EDIT: even gewijzigd

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:00

Urielle schreef:
Optie 1: je benadert een manege in de buurt die nog echte onderlinge wedstrijden organiseert (die zijn er niet veel meer omdat de KNHS daar nogal tegen gekant is)
Optie 2: je rijdt een impulswedstrijd mee van de KNHS. Hiervoor hoef je geen startkaart PAS (ik leef nog in oude tijden hahaha) te bestellen. Je moet wel lid zijn van een vereniging.
Optie 3: je gaat officieel starten bij de KNHS met een beperkte startpas, hier worden je resultaten dan ook echt officieel geregistreerd. Als je door wilt, kun je de beperkte startpas om laten zetten naar een gewone startpas.

HC starten mag niet zonder startpas, heeft ook nooit (iig al jaaaaaren) niet gemogen, maar soms waren verenigingen coulant.

EDIT: even gewijzigd

Je mag impuls starten als je lid bent van de KNHS, rijvereniging is niet verplicht :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:03

Sorry, correct.