Pijnlijk stuitje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Pijnlijk stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 10:40

Vorige week maandag gelest op een paard dat af en toe een soort van sprongetje maakt als hij moet aandraven of aangalloperen en tijdens de galop.
Op de een of andere manier toch een klap van het zadel gehad tegen mijn stuitje want dat was daarna erg gevoelig.
Alleen zijn we nu een week verder en i.p.v. minder wordt de pijn erger :?
Kan met moeite zitten, liggen, bukken en ook met staan begin ik een druk te voelen.
Ben vroeger ooit van de trap gevallen en heb toen ook mijn stuitje gekenusd gehad maar dat ging toen veel sneller over naar mijn idee.
Hoe lang duurt zo iets nou?
Het is thuis onpraktisch met dingen doen maar ik wil ook weer graag gaan rijden :o
Om nu elke keer pijnstillers te pakken lijkt me ook niet ideaal.

iirrssjjee

Re: Pijnlijk stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:43

Bij een kennis van mij was die gebroken toen ze was uitgegleden op een camping in het toiletgebouw, ze loopt nu (2 jaar later) nog steeds wel eens met pijn.
Ik hoop voor je dat het niet gebroken is maar je kan er dus voorlopig nog wel mee lopen/zitten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:00

Duurt lang zoiets.

Ik ben 3 weken geleden gevallen. Had mijn enkelbanden ingescheurd en dus een enorm pijnlijk stuitje. Kon twee weken niet rijden, maar zit nu wel weer op paard met een handvol pijnstillers achter de kiezen.

Maar kan wel effe duren voordat je er geen last meer van hebt.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 15:22

|( Wordt er niet blij van.
Vandaag even bij de ha geweest en er zijn foto's gemaakt.
Bleek niet gebroken, wel gekeusd maar er was nog iets met mijn kleine bekken, maar dat hoor ik nog.

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:47

Bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Tijdens het rijden een klap gemaakt in het zadel. Ik heb er wel een behoorlijke tijd meegelopen. Ben toen ook naar de dokter gegaan en die kon er weinig mee. Ja als t echt te lang duurt, wordt er een pin ingezet ofzoiets. Ik heb er toch wel 2/3 maanden last van gehad denk ik.
Zelfs nu merk ik het nog wel eens dat ie gevoelig is. ( het is nu Zo'n 3/4 jaar geleden)
Succes ermee!!

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 13:57

Gisteren toch gereden en toen voelde ik mijn stuitje niet, misschien door de andere houding.
Maar zodra ik gewoon ga zitten, liggen of moet bukken autsjie :(
Ben bang dat ik er niet zomaar vanaf ben.
Advies huisarts: rust nemen daar waar kan...ja handig met een gezin met twee kinderen, huisdieren, een pony etc....En hoe neem je rust als je niet kunt zitten/liggen hahahaha :+

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:53

Hahaha ja het is lastig. Ik heb toen zo'n speciaal kussentje kunnen huren. Zodat er geen druk op je stuitje staat. Maar t heeft bij mij ook een behoorlijke tijd geduurd.