Een jaar terug heb ik haar gekocht, ze kon nog niet eens geaaid worden. En met veel pijn en moeite loopt (of liep) ze nu netjes mee, is verkeersmak, kan prima vast staan en laat zich super bekappen.
Maar sinds kort gaat dat netjes mee lopen niet meer van een leien dakje. Madam gaat opeens in de staak en is niet meer vooruit te branden. Tot ze zélf bedenkt dat het tijd is om weer vooruit te gaan.
Nu ben ik vandaag weer eens de wei in gegaan om het meelopen weer eens wat beter te oefenen. Paar keer in staking, maar gebruik zelf het dually halster dus als zij weer meegeeft gaat de druk weer weg. Maar 2 keer heeft ze het voor elkaar gekregen om zich los te rukken en richting de stal te denderen. Die was nieuw voor mij.
Neem aan dat dit gewoon het pubergedrag is waar ze last van aan het krijgen is (mee eens?). Maar vervelend is het wel!
Overigens het is écht niet alsof ik dagelijks uren met haar bezig ben hoor! Vaak nog niet eens wekelijks.
Maar heeft iemand hier tips voor? Zit zelf te denken of ik haar qua lopen/wandelen even met rust te laten tot het pubergedrag een beetje overgewaaid is.
Maar wellicht zijn er mensen (wat meer ervaren met jonge paarden dan ikzelf) die mij iets anders aanraden.
Bij voorbaat dank.