Welke scheermachine het beste voor 'shetlander vacht' ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Welke scheermachine het beste voor 'shetlander vacht' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 22:42

Ik ben opzoek naar een machine en heb een paar 'eisen'

Ik wil geen paarden en rundvee machine ivm dat deze veel meer herrie maken.
Mijn pony is altijd super braaf bij het scheren alleen heeft de pest aan enorme herrie, gaat elke keer weer super maar toen ik een keer een machine gebruikt die ook bestemd was voor rundvee ging hij enorm te keer. (wat opvallend was is dat het puur aan het geluid was, want deze maakte veel meer herrie)

Tevens is het een shettie die nog al last heeft van extreem dikke haren. Ik ben wel van plan om hem vaker te scheren, dus het zal uiteraard niet altijd een enorm bolletje wol zijn waar ik doorheen moet. Maar als het moet, dan moet de machine het ook kunnen :j

wil ook graag dat ik even door kan scheren ipv 'pauzes' omdat de machine te warm wordt.

dus:
- een machine die niet extreem veel geluid maakt
- tegen dikke haren kan (shetlander)
- niet enorm snel warm

Qua prijs wil ik uiteraard niet de hoofdprijs betalen, maar ik begrijp uiteraard wel dat scheermachines een kostenplaatje hebben :j

wie o wie wil mij verder helpen en voorkomen dat ik een gigantisch miskoop doe? :D

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:14

Hoi,

Shetlanders zijn over het algemeen moeilijk te scheren omdat ze vaak een hele dikke wintervacht hebben.
Als je dit te lang door laat groeien is het een enorm karwei.

Je kan hem gaan scheren met een tondeuse die normaal voor honden gebruikt worden.
Bij de professionele hondentondeuses kun je er voor kiezen om er andere scheerkoppen bij te bestellen.
Kies dan voor Skiptooth scheerkoppen voor dikke vachten met name de nummer 7 is geschikt, deze scheert op 3.2mm. Een goede tondeuse die veel bij paarden wordt gebruikt is de Andis agc super 2 speed: http://www.macrovet.nl/andis-agc-super-2-speed.html.

Een grote paardenmachine is altijd beter. maar ze maken idd meer lawaai. Tegenwoordig heb je de Heiniger Xperience, deze is redelijk stil ten opzichte van de andere merken.

Als je specifieke vragen hebt, wil ik je altijd verder helpen.

Macrovet

Re: Welke scheermachine het beste voor 'shetlander vacht' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:15

Ps wanneer de messen of de machine te warm wordt gebruik je of te weinig olie, of je hebt de messen te strak afgesteld. Het kan bij sommige machines ook nog zijn dat de luchtfilters dicht zitten

kaatje77

Re: Welke scheermachine het beste voor 'shetlander vacht' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:41

Mosermax45 is daar perfect voor!

via zooplus goedkoop te bestellen. :Y)

Tip: bestel een extra messetje 3mm mee