paard blijft wegrennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

paard blijft wegrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 10:29

Hai bokkers!

Mijn verzorgpony whitney,
zoals de titel al zegt blijft wegrennen.
niet uit angst maar uit ongenoegen,
Want als ze wegrent staat ze vaak eem paar meter verder gras te eten of bij een hengst te lonken.

Ik heb eraan gedacht om vriheidsdressuur met haar te doen zoals volgen en achteruit lopen.
maar als ik dw bak inkom en naast haar ga lopen wil ze nog wel is irritant doen,
Natuurlijk kan ik haar eerst even opwarmen en laten draven zodat ze wat rustiger is

Heeft iemand tips of een idee om dit haar af te leren ?

groetjes megan

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:05

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:44

Paarden reageren op het (onbewuste) gedrag van de mens en zijn dus van zichzelf niet vervelend. Mijn advies is meer bewust te worden van je eigen handelen en vooral dezelfde werkwijze te blijven hanteren. Dus als je verzorgpaardje de ene keer iets niet mag, dan mag ze dat de volgende keer ook niet. Als iets de ene keer goed vindt, dan mag je haar daar de volgende keer niet voor straffen. Wees daarnaast ook bewust van je eigen houding. Maak je je onbewust heel groot, terwijl je juist wil dat het paard naar je toe komt? Dan loop je inderdaad de kans dat het paard juist van je weg loopt. En zo zijn er vele kleine dingen waar je eerst bewust van moet zijn om te begrijpen waarom het paard reageert, zoals het reageert. Een paard is dus niet vervelend, het reageert alleen maar op wat wij (onbewust) uitstralen en hoe wij ons voelen. ;)