Paard uit de wei halen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YlseKelders

Paard uit de wei halen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 00:05

Met mijn paard uit de wei halen rent ze naar achter en kan ik haar niet pakken, als ik een longeerlijn pak en naar de hoek drijf springt ze erover heen Tipsss !!!!!

laraxXxemma

Re: Paard uit de wei halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:08

staat ze alleen? laat het hek eens voor de lol open staan en kijk of ze er zelf uitloopt.. mijn ervaring is dat paardjes vrij nieuwsgierig zijn naar wat er allemaal buiten de weide is ;p
staat ze met meer, dan zou ik een tijdje in het weiland gaan staan (eventueel met eten). als ze ziet dat er allemaal andere paardjes eten van jou krijgen en zij niet, komt ze vast snel naar je toe ;p

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 00:09

Ze staat met nog een paard maar die andere komt ook niet

kimjollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:10

Misschien spelen ze een spelletje met je, doet mn verzorgpony ook. :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:11

dan kun je allebeide wel eens proberen, zolang je het paard natuurlijk maar pakt als ze uit zichzelf de wei uit loopt
en misschien een emmer met een paar korrels biks alleen maar voor het geluid. mijn paardje kwam achter me aan draven op die manier :D

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 00:15

Meestal loop ik naar het hek en loop ik weg en dan komt die ene wel maar het paard die ik wil pakken komt dan niet

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:22

Net zolang opjagen tot ze er genoeg van heeft. Haar niet stil laten staan nadat ze bij je weg is gerend en jij bepaalt de richting waarin ze rent. Als je dit een keer of twee a drie hebt gedaan kun je haar in het vervolg zo pakken.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:24

wordt je andere paardje er dan niet zat van om alleen te staan, als je die ene wel kan pakken?

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 15:17

Nee die vind het niet erg om alleen te staan

PrestaCupido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:26

Doe een paar brokjes in een emmer en ga ermee rammelen :)

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:26

Doet mijn shet ook, als hij ziet dat ik een halster of een touw bij heb rent hij weg. ik rol dan gewoon een halstertouw goed op en verstop het erger (onder mijn jas of achter mijn rug ofzo...) dan ga ik hem wat aaien en doe dan onverwachts het touw om zijn nek en dan heb ik hem te pakken. na een tijdje snapte hij dat er geen ontsnappen meer aan is. :D

edit: rent ze ook weg als je geen touwen of halsters bij hebt? en heeft ze haar halster aan in de wei?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:37

Blijf haar wegjagen. Niet stil laten staan. Laat maar rennen. Dat is ze gauw genoeg zat en komt ze gewillig naar je toe. Binnen de kortste keren ben je er van af :)

YlseKelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 16:06

Ze rent ook weg als ik een halster meeneem de wei en, ze heeft geen halster om in de weiii

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:15

Stap 1: Trek een hele dag ervoor uit om haar proberen te pakken.
Stap 2: Haal het andere paard uit het land en zet hem in een box, andere wei/paddock of ergens vast op het terrein. Het gaat echt zoveel sneller als de paarden elkaar niet kunnen opstoken.
Stap 3: Ga proberen het paard te pakken. Ook als hij wegloopt, niet stoppen, altijd er achteraan blijven lopen. Niet opgeven voordat je hem te pakken hebt. Niet stoppen omdat je moet eten, je moe wordt, je nog een afspraak hebt, het gaan regenen, of donker wordt (laatste is de reden dat je de hele dag moet uittrekken en 's morgens vroeg moet gaan beginnen). Niet opjagen, rustig er achteraan lopen, of schuin achter hem lopen. Draait het paard om, dan draai je mee. Altijd een schouder naar het paard toehouden, niet met vol front op hem aflopen.
Stap 4: Als je paard gaat stilstaan, loop niet in een rechte lijn op hem af, maar in een boog. Kijk niet naar de ogen maar naar de schoft. Als je bij hem staat ook niet meteen naar het hoofd grijpen maar kriebel op zijn schoft. Pas daarna proberen halster om te doen. Loopt je paard weg, terug naar Stap 3.
Stap 5: Als je het paard het halster hebt om kunnen doen, uitvoerig belonen en daarna halster weer afdoen. Vervolgens paard weer gaan proberen halster om te doen. Loopt hij dan weg, terug naar Stap 3. Je zult zien dat het pakken sneller gaat dan de vorige keer. Heb je hem dan te pakken kun je uitvoerig belonen, paard halster afdoen en stoppen voor die dag.

Het probleem dat je tegenkomt is dat het paard te vaak heeft gewonnen door weg te lopen als jij (of anderen) wat van hem wilde. Loop ook eens het land op met een appeltje, zonder haar te willen pakken om te gaan rijden. Of als je haar kunt pakken, dat je uitvoerig tut en borsteld, of een emmer slobber of muesli geeft en vervolgens weer op het land zet.

Succes, is wat werk maar dit valt op te lossen. En halster om op het land is de oplossing voor het probleem niet. Het zit tussen de oren van dat paard en dat moet je op andere manieren oplossen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 16-03-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:18

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:59