Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Inger1993 schreef:Nu kun je zeggen, ga een paard leasen, of koop zelf een paard en zoek een paar toffe bijrijders.
Maar ik denk dat er meer mensen zijn zoals ik: mensen die een eigen paard willen hebben waar ze zonder te overleggen mee kunnen doen wat ze willen. Hun eigen tuig kunnen gebruiken en hun eigen ideeën qua verzorging ten uitvoer willen brengen.
Inger1993 schreef:Maar ik denk dat er meer mensen zijn zoals ik: mensen die een eigen paard willen hebben waar ze zonder te overleggen mee kunnen doen wat ze willen. Hun eigen tuig kunnen gebruiken en hun eigen ideeën qua verzorging ten uitvoer willen brengen.
Inger1993 schreef:Thanx voor jullie feedback!
Een duidelijke, grotedeels eensgezinde mening.
Voor de duidelijkheid ik besef me natuurlijk wel dat er overleg moet zijn met '3 eigenaren'.
Het welzijn van het paard zou voorop staan en dat kan niet zonder overleg.
Daarom zou ik, als ik het doe (grote ALS), ik altijd mensen zoeken die ik niet al ken, zodat er geen relatie kapot gaan en de enige relatie het paard is.
Daarnaast vind ik het belangrijk dat er wel hetzelfde word gedacht over stalling & verzorging.
Zo ben ik bijv. een groot voorstander van NH.
Qua vrijheid bedoel ik dat als de één western wilt rijden, de ander wilt springen en de ander recreatief.
Dat dat moet kunnen. Natuurlijk krijg je dan een paard nooit de sport in, maar die mede eigenaren vallen dan dus al af. Oftewel een allround paard creeeren zonder sportieve bedoelingen.
Afijn ... ik ben blij met jullie tips en ga nog lang nadenken.
(Heb het geld er voorlopig toch niet voor en wil een mooi spaarpotje hebben)
Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar ik vermoed dat het wel goed zal blijven gaan.
Het is echt geven en nemen en elkaar dingen gunnen. Als zij op vakantie wil met het paard, dan mag dat. Dat betekent wel dat ik mijn paard een week moet missen. Als zij op wedstrijd wil en ik wil niet, dan moet dat alsnog kunnen. Nu vind ik dat alleen maar leuk, dan kan ik lekker kijken hoe het gaat. Maar dit soort dingen gaat het om. Je moet niet jaloers worden omdat hij bij de ander beter loopt. Je moet het niet erg vinden als de ander een keer een dagje extra rijdt omdat zij zo graag op wedstrijd wil. En je moet heel goed compromissen kunnen sluiten.Sjolvir schreef:Niet doen....
Ken geen enkele combi van eigenaren die na het samen hebben van een paard nog vrienden zijn.
Of gelazer met wie wat betaald.
Of de een wil op een andere dag rijden.
Of de een wil dressuurmatig dit en de ander dat.
Of de een vind het paard kreupel zodat je er niet op kan rijden en de ander vind van niet kreupel en gewoon rijden.
De een vind, paard in laten slapen want het is te ziek, de ander wil het blijven proberen.
Kortom.. lease er een, koop er een, of zoek een verzorgpaard, maar verpest niet een vriendschap door een paard te gaan delen.