Bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

midori

Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 22:01

Ik ben op zoek naar een lekker zittende body protector en wil er dus een met panelen. Nu kwam ik er bij Biltema (Zweeds warenhuis) een tegen voor €50 terwijl ze normaal veel duurder zijn (van racesafe bijv.)
Is goedgekeurt volgens EN 13158:2000 en dus voor wedstrijden, is niveau 3

Het gaat om deze:
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Hastsport/Ryttare/Sakerhetsvast-14218/

Wat ik me dus af vraag; wat is er zo anders aan deze in verglijking tot de duure? Is het verantwoordelijk om m te kopen?

Annelove16x

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:06

Hij ziet er niet zo stevig uit. Kan aan mij liggen.
Lees reacties van de gebruikers, dan lees je hoe die is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:07

Tja, alleen beetje lastig testen of hij lekker zit.
Heb zelf een hele andere, wou ook zoiets, maar al passende tot de conclusie gekomen dat de Horse race safe mij minder lekker zat dan een hele andere.

Kortom, voor comfort testen, zul je moeten passen.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 22:11

Ik heb m al gepast, en hij voelt hetzelfde als de duurdere die ik heb gepast! (ik woon in Zweden dus kan m best passen :P) Ben er uit dat ik een met panelen wil, daar heb ik een paar keer mee gereden en vind die zo veel lekkerder zitten als die ik nu heb!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:15

Ik heb er eentje van Roeke die hier erg veel op lijkt (was wel signifikant hoger geprijsd, maar ziet er precies hetzelfde uit). Ik heb geen ervaring met de duurdere Racesafe, maar ik had wel een probleem met mijn figuur. Hij was niet echt geschikt voor wat meer vrouwelijke rondingen. Nou zijn de meeste BP's dat niet, maar het is toch vervelend als je na de 1e keer gebruik er een nieuwe rits in moet laten zetten.

Waar ik tegen aan liep was dat ik de veters zo moest strikken dat ik met mijn ellebogen naar buiten stak als ik genoeg borst-ruimte had. Het alternatief was dat ik van boven geplet werd en van onder nog zeeën ruimte had en mijn armen normaal konden bewegen. Ik koos voor de tweede optie en daarbij heeft de rits het in de 1e rit begeven.

Als je niet veel borst hebt, denk ik dat hij uitstekend voldoet.
Voor een grotere cup-maat kan je beter iets anders zoeken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:18

Als deze je lekker zit en voldoet aan de norm, zou ik zeggen, waarom niet?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 22:20

Ik heb niet zo'n grote cup, vooral niet met een sport BH aan, dus dat is wel een voordeel! Mischien wel een goed idee om m toch nog een keer wil passen, even voor de zekerheid.. :)

Sjolvir, zo dacht ik ook! Maar is toch wel belangrijk dat ie goed is, dus wou even checken of niemand slechte ervaringen had van goedkopere modellen ofzo :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:32

Ik denk dat degene die ik heb vrijwel het zelfde is als degene die jij aangeeft TS. En als je niet zo'n grote cup hebt, dan denk ik ook dat hij prima voldoet. Kwalitatief is het gewoon een goed ding. Maar was Sjolvir aangeeft is natuurlijk waar. Als je kan passen en hij zit goed, waarom niet?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:33

Leuke kleuren en betaalbaar de bodyprotectors van Sir Lancelot.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:45

PaysBas schreef:
Leuke kleuren en betaalbaar de bodyprotectors van Sir Lancelot.

Ik heb deze ook en vind hem prettig zitten. Ondanks dat ik een redelijk cup heb en een slanke taille past hij prima!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:49

Heb een soortgelijk model alleen niet met veters aan de zijkant. Ik moet zeggen dat ik hem heerlijk vind zitten tijdens het rijden. De mijne is protectoflex. heb hem bij agradi toen besteld.

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:08

Ik vind hem er niet heel stevig uit zien maar dat kan aan mij liggen. Meestal zijn duurdere wel van betere kwaliteit

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 18:58

Ik heb m al gekocht! Heb hem gepast, en ook een duurder model aan gehad, en ik zag er toch echt te weinig verschil in om die duurdere te kopen! Het enige waar ik bang voor ben is dat de stiksels los gaan, maar dat valt wel te maken :)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:56

Volgensmij heeft mijn zus er ook een, die daar hel erg op lijkt (ze draagt altijd een andere, als ze er een draagt), En die draag ik nu. Ik vind hem heel fijn!