Ik ben op zoek naar een lekker zittende body protector en wil er dus een met panelen. Nu kwam ik er bij Biltema (Zweeds warenhuis) een tegen voor €50 terwijl ze normaal veel duurder zijn (van racesafe bijv.) Is goedgekeurt volgens EN 13158:2000 en dus voor wedstrijden, is niveau 3
Tja, alleen beetje lastig testen of hij lekker zit. Heb zelf een hele andere, wou ook zoiets, maar al passende tot de conclusie gekomen dat de Horse race safe mij minder lekker zat dan een hele andere.
Kortom, voor comfort testen, zul je moeten passen.
Ik heb m al gepast, en hij voelt hetzelfde als de duurdere die ik heb gepast! (ik woon in Zweden dus kan m best passen ) Ben er uit dat ik een met panelen wil, daar heb ik een paar keer mee gereden en vind die zo veel lekkerder zitten als die ik nu heb!
Myca
Geplaatst: 15-03-14 22:15
Ik heb er eentje van Roeke die hier erg veel op lijkt (was wel signifikant hoger geprijsd, maar ziet er precies hetzelfde uit). Ik heb geen ervaring met de duurdere Racesafe, maar ik had wel een probleem met mijn figuur. Hij was niet echt geschikt voor wat meer vrouwelijke rondingen. Nou zijn de meeste BP's dat niet, maar het is toch vervelend als je na de 1e keer gebruik er een nieuwe rits in moet laten zetten.
Waar ik tegen aan liep was dat ik de veters zo moest strikken dat ik met mijn ellebogen naar buiten stak als ik genoeg borst-ruimte had. Het alternatief was dat ik van boven geplet werd en van onder nog zeeën ruimte had en mijn armen normaal konden bewegen. Ik koos voor de tweede optie en daarbij heeft de rits het in de 1e rit begeven.
Als je niet veel borst hebt, denk ik dat hij uitstekend voldoet. Voor een grotere cup-maat kan je beter iets anders zoeken.
Als deze je lekker zit en voldoet aan de norm, zou ik zeggen, waarom niet?
midori
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-14 22:20
Ik heb niet zo'n grote cup, vooral niet met een sport BH aan, dus dat is wel een voordeel! Mischien wel een goed idee om m toch nog een keer wil passen, even voor de zekerheid..
Sjolvir, zo dacht ik ook! Maar is toch wel belangrijk dat ie goed is, dus wou even checken of niemand slechte ervaringen had van goedkopere modellen ofzo
Ik denk dat degene die ik heb vrijwel het zelfde is als degene die jij aangeeft TS. En als je niet zo'n grote cup hebt, dan denk ik ook dat hij prima voldoet. Kwalitatief is het gewoon een goed ding. Maar was Sjolvir aangeeft is natuurlijk waar. Als je kan passen en hij zit goed, waarom niet?
Heb een soortgelijk model alleen niet met veters aan de zijkant. Ik moet zeggen dat ik hem heerlijk vind zitten tijdens het rijden. De mijne is protectoflex. heb hem bij agradi toen besteld.
Ik heb m al gekocht! Heb hem gepast, en ook een duurder model aan gehad, en ik zag er toch echt te weinig verschil in om die duurdere te kopen! Het enige waar ik bang voor ben is dat de stiksels los gaan, maar dat valt wel te maken
Volgensmij heeft mijn zus er ook een, die daar hel erg op lijkt (ze draagt altijd een andere, als ze er een draagt), En die draag ik nu. Ik vind hem heel fijn!