Buitenrit omgeving Drenthe/Veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lietje_1991

Buitenrit omgeving Drenthe/Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 14:57

Hoi,

Elk jaar maak ik met een aantal vriendinnen een buitenrit. Voorheen was dat een strandrit bij Poelenburgh, maar dit jaar willen we wat anders.
We zitten er aan te denken om richting Drenthe of de Veluwe te gaan, maar nu ben ik op zoek naar een leuke manege waar ze ook leuke ritten aanbieden.
We gaan sowieso met z'n drieën, waarvan er 2 rond de 1.80 zijn, dus we willen wel grote paarden hebben. Iedereen heeft zo minimaal 10 jaar rijdervaring.

Ik hoor graag waar jullie positief of juist negatief over zijn.

Alvast bedankt!

alinexjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:36

Ik ga wel eens rijden bij fjordenpaard. Het ligt in Drenthe en je kan daar paarden huren zonder begeleiding. Het is daar heel mooi, je kan de hele tijd over ruiterpaden rijden en ik vind het daar altijd leuk!

Ze hebben heel veel verschillende paarden, grote en kleine en ik ze weten altijd wel een goed paard voor je te vinden :) . Als het je leuk lijkt, dit is de site: http://www.fjordenpaard.com

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:42

Fjordenpaard zou ik niet doen. Ze geven daar soms onbeleerde paarden mee en heb daar al te veel ongeluksverhalen van gehoord/gelezen.
Van Balen op de veluwe is ook zonder begeleiding en erg leuke paarden. Verder kan ik je de ritten bij Knollegruun in Schoonloo, rij mar an in Schoonoord en manege Jan Dolfing aanbevelen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:53

Bij ons kun je heerlijke buitenritten maken.
Wij hebben tinkers waar iedereen op past,heerlijke paarden die geen vast rondje lopen,dus enige ervaring is wel vereist.

Adrija

Re: Buitenrit omgeving Drenthe/Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 07:26

Ik ga altijd naar www.leschevaux.nl in Buinen.
Leuke mensen, mooi ruim bos en fijne paarden (ook grote paarden)

Yvke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:59

http://www.ludanchelo.nl/

Hier kun je ook (grote paarden) huren. De manege staat in Wateren, je rijdt zo het Drents Friese Wold in.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:04

http://www.ludanchelo.nl/

Een aanrader. Paarden voor iedereen groot klein jong en oud. Je kan daar super rijden. Drents Friese Wold is echt een aanrader.
Ik rijd daar elk jaar de paarden vierdaagse mee.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:05

Ik vind ook dat je bij het fjorden paard erg leuke ritten kan maken, ook de rijmaran in schoonoord heeft leuke routes en makke paardjes (al kennen die de rit wel uit hun hoofd)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:23