lichtelijk voernijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

npdgm

lichtelijk voernijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 20:15

mijn pony probeert wel eens naar me uit te halen met zijn achterbenen als hij brokken eet, weet iemand misschien een manier om het af te leren?? hierdoor vind ik achterhoeven uitkrabben bij hem ook minder prettig :/

Anoniem

Re: lichtelijk voernijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:18

Niet voeren als je bij hem in de buurt bent of niet bij hem in de buurt komen als hij voer krijgt. ;) Voernijd is moeilijk af te leren.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:22

Kan je dat niet net als bij een hond trainen? Elke keer een handje erbij doen zodatbje laat zien dat je alleen maar geeft ipv neemt?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:23

Ja voor paarden is het belangrijk dat ze rustig kunnen eten ook om meer voernijd te voorkomen. Als hij klaar is met zn bik s kan je het daarna wel oproberen met hooi eten zijn ze vaak ook al relaxter, niet als ze het net krijgen.

npdgm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 20:30

dat is zo raar, ik mag gerust bij zijn hoofd komen en zn bak ook vasthouden als hij eet. maar zogauw ik bij zijn achterhand kom...

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:34

De mijne deed het in het begin ook. We zijn begonnen met haar met rust laten tijdens het eten. Daarna buiten de box bij de voerbak gaan staan. Tien ze daar niet meer op reageerde in de deuropening, toen dat over was voorzichtig naast haar voerbak. Nu na een jaar staat ze alles toe als ze eet. De volhouder wint. Maar met rust laten is ook een optie! Wij moeten wel omdat we vaak 's avonds laat van wedstrijd terug komen en dan ligt er al brok in haar bak en dan moeten wij nog dekens wisselen.

npdgm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 23:18

anjaenrene schreef:
De mijne deed het in het begin ook. We zijn begonnen met haar met rust laten tijdens het eten. Daarna buiten de box bij de voerbak gaan staan. Tien ze daar niet meer op reageerde in de deuropening, toen dat over was voorzichtig naast haar voerbak. Nu na een jaar staat ze alles toe als ze eet. De volhouder wint. Maar met rust laten is ook een optie! Wij moeten wel omdat we vaak 's avonds laat van wedstrijd terug komen en dan ligt er al brok in haar bak en dan moeten wij nog dekens wisselen.

voor mij is dat ook wel handig ja, ik poets de paarden meestal terwijl ze eten en dan wil ik niet plotseling een trap voor mn donder xD