Strandrit gaan maken, aanraders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Strandrit gaan maken, aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 08:57

Wiewwwww ik wil graag voor de eerste keer richting het strand. {:}
Ik kom ofwel via de snelweg Roosendaal > Bergen op Zoom ev; ofwel vanaf de Ring van Antwerpen (E19, expressweg,..)

Wat zijn goed bereikbare langgerekte stranden, met parkeergelegenheid voor de trailer, waar ik leuk kan rijden? (ook een galopje maken over het strand, want dat staat hoog op de wishlist) En liefst ook waar ik niet teveel rekening hoef te houden met de getijden (kom je daar aan na een lange rit, complete strand onder water :') )

Anoniem

Re: Strandrit gaan maken, aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:00

Als wij gaan gaan we eigenlijk altijd naar Burgh Haamstede. Vanaf de parkeerplaats ga je gelijk het ruiterpad op. Eerst stukje bos dan over het duin het strand op. Je mag er te paard heel het jaar komen. Eb en vloed kijken we eigenlijk nooit naar.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:03

Blingh schreef:
Als wij gaan gaan we eigenlijk altijd naar Burgh Haamstede. Vanaf de parkeerplaats ga je gelijk het ruiterpad op. Eerst stukje bos dan over het duin het strand op. Je mag er te paard heel het jaar komen. Eb en vloed kijken we eigenlijk nooit naar.

Heb je toevallig ook een plek waar je het beste kunt parkeren? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:04

SSDesign schreef:
Blingh schreef:

Heb je toevallig ook een plek waar je het beste kunt parkeren? :)

Dan moet ik even opzoeken hoe het heet. Wij gingen er vroeger altijd op vakantie dus we rijden er zo naartoe.

Moment

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:08

Adriaan vd Weijdeweg kun je parkeren.
Eb en vloed is wel belangrijk, kun je op internet vinden, ik ga nooit bij hoog water, te zwaar en geen galop mogelijk, of je moet je paard zijn pezen naar de jeweetwel willen helpen..

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:09

ik volg even. tzelfde "probleem" :')

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:11

mammaslamma schreef:
Eb en vloed is wel belangrijk, kun je op internet vinden, ik ga nooit bij hoog water, te zwaar en geen galop mogelijk, of je moet je paard zijn pezen naar de jeweetwel willen helpen..

Vanaf Mei betaald parkeren trouwens, je mag idd het hele jaar door op het strand, maar vanaf 15 Mei mag je niet links af het strand op, alleen naar rechts.
Ik zit met SBB in een groepje die het onderhoud van het ruiterpad bijhoud, graag aan iedereen die hier rijd de vraag, om het pad in zijn 3 meter breedte te gebruiken, anders is er weer spoorvorming en slibben de paden weer dicht door onkruid etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:13

mammaslamma schreef:

Is dat die parkeerplaats bij zo' n uitkijktoren? Best groot met openbare toiletten e.d?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:29

ja, klopt, is ook de enige parkeerplaats hier, of voor half Mei kun je ook direct bij het strand parkeren, maar na half Mei mag je daar het strand niet op,of aan de badweg/strandweg in Nieuw-Haamstede, maar alles is betaald parkeren.
Zelf vind ik het mooiste rijden , eerst bos dan strand, net wat je voorkeur heeft..

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:33

Ik rij zelf altijd op rockanje strand, parkeren kan er gratis als je de juiste Parkeerplaats weet.

Door de nieuwe paden kom je altijd wel op een stuk strand waar je heerlijk kan galoperen, nog een voordeel is een baai dus de golfen zijn niet te hoog/eng voor een eerste keer.

Ik zou toch wel een beetje op eb en vloed letten ivm bij vloed alleen maar zacht zand en de zee dan vaak heel snel diep is en dan een drafje/galopje wat lastiger is.

Mocht je meer willen weten mijn PB box staat open

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:35

Ik kom uit omg bergen op zoom. Ben van de week naar Renesse geweest. Ook de Banjaard is een mooi strand volgens horen zeggen, daar is mijn stalgenootje geweest. Grevelingen is verboden voor paarden. Ehmmm in oostvoorne kan je ook goed rijden en het water in.

Linda911

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:14

Strand van Scheveningen, gezellig samen met de koninklijke familie;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:21

Iedereen alvast bedankt voor de tips, en hoe concreter hoe fijner :))
Hoe lang na de vloed kun je rekenen dat je weer fijn kunt rijden?
Ik zou morgen heel graag gaan bijvoorbeeld, maar dan is het net midden op de dag hoog water, dus dan zou ik erna moeten gaan denk ik.

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:23

Castricum aan Zee in Noord-Holland is een heel fijn strand, je kan van daaruit helemaal richting Wijk aan zee of juist de andere kant op richting Egmond aan zee rijden. Het is er niet al te druk en ruime parkeergelegenheid. Je hebt zelfs de kans om een stukje bos mee te pakken als je dat evt zou willen. Als je in heemskerk het strand af stapt zit je namelijk al in het bos ;).
Ik vond het er altijd heerlijk (woon er zelf).
Qua hoog water e.d. nooit echt last van gehad, het strand is super breed, dus zelfs met vloed heb je ruim genoeg strand over :)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:30

Ik ben nu een aantal keer naar burgh haamstede gereden, is een uurtje vanuit Steenbergen.

Parkeer dan op de kampweg, ideale parkeerplaats met dubbele plaatsen in het midden dus auto en trailer zet je er zo weg.

Buiten het seizoen gratis parkeren overdag, in het seizoen is het overdag betalen maar in de avond (wanneer je dus met paard na 7 mag) ook gratis.

Weggetje is even goed zoeken en je moet een rot heuveltje over maar verder ideaal!

Je rijd vanaf de parking zo de duin op om vervolgens aan de andere kant direct op er strand uit te komen.

Nog een voordeel is dat je eigenlijk aan er eind van het strand zit dus ook nog eens niet kan vergeten waar je vandaan kwam haha.

Eerste stukje heeft 2 paviljoenen waar het soms wat drukker is maar daarna alle ruimte! (Je moet alleen wel om de zoveel tussen de golfbrekers door maar is prima te doen!)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:40

Mensen die naar Renesse komen met hun paard, parkeren de trailer meestal op de Rampweg bij Kijkduin/Our Seaside. Er is daar een breed stuk gras met voldoende ruimte om te laden. Het is nu nog gratis parkeren. Vandaar uit kun je meteen het strand op (wel naar links, rechts is het nog maar een klein stukje strand) of je volgt het ruiterpad naar de duinen.

Maandag heb ik vanaf 3 uur op het strand gereden en toen was het strand lekker breed met goed hard zand. Het is morgen wat later vloed en eb dan maandag, maar ik verwacht dat je vanaf half 4 zeker wel goed kunt rijden. En anders rijd je eerst door de duinen, zodat je later op het strand bent.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:42

bamsy schreef:
Ik ben nu een aantal keer naar burgh haamstede gereden, is een uurtje vanuit Steenbergen.

Parkeer dan op de kampweg, ideale parkeerplaats met dubbele plaatsen in het midden dus auto en trailer zet je er zo weg.

Buiten het seizoen gratis parkeren overdag, in het seizoen is het overdag betalen maar in de avond (wanneer je dus met paard na 7 mag) ook gratis.

Weggetje is even goed zoeken en je moet een rot heuveltje over maar verder ideaal!

Je rijd vanaf de parking zo de duin op om vervolgens aan de andere kant direct op er strand uit te komen.

Nog een voordeel is dat je eigenlijk aan er eind van het strand zit dus ook nog eens niet kan vergeten waar je vandaan kwam haha.

Eerste stukje heeft 2 paviljoenen waar het soms wat drukker is maar daarna alle ruimte! (Je moet alleen wel om de zoveel tussen de golfbrekers door maar is prima te doen!)

Dat is een oplossing, maar niet de leukste, je mist dus eigenlijk het mooiste stukje natuur, het bos met zijn stevige klimmetjes erin...
Morgen is het hier om 18.44 laag water, en 12.34 hoog, rond een uur of 4 is het dus prima rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:44

Ik zou idd eerst het stukje bos pakken dan kom je vanzelf bij het duin uit, je rijdt erover en bent op het strand!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:02

Het strand van burgh Haamstede is leuk om te doen en heeft ook een prachtig bos erbij (vind ik ;) )
Als wij gaan, zet ik de trailer altijd op de parkeerplaats van manege lisiduna, ook al is die nu gesloten, het terrein is gewoon vanaf de weg bereikbaar. Geen parkeergeld en je loopt via een stukje gewone weg zo het bos in en dan zo naar strand.

Verder is het Banjaardstrand/Noordzeestrand bij Vrouwenpolder natuurlijk zo'n beetje eindeloos :):) :j _/-\o_ Daar heb je overal genoeg parkeerplek. Wel betaald parkeren gok ik.
Dit vind ik zelf een erg handige tabel: http://www.watersportalmanak.nl/getijdentabellen-2014 je kan dus precies zien hoe laat het hoog water is (HW) en hoe laat het laag water is (LW). Ook staat er bij hoe hoog en hoe laag het precies is maar dat is voor mij niet zo interessant.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:08

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:17

ashley1 schreef:
Het strand van burgh Haamstede is leuk om te doen en heeft ook een prachtig bos erbij (vind ik ;) )
Als wij gaan, zet ik de trailer altijd op de parkeerplaats van manege lisiduna, ook al is die nu gesloten, het terrein is gewoon vanaf de weg bereikbaar. Geen parkeergeld en je loopt via een stukje gewone weg zo het bos in en dan zo naar strand.

Verder is het Banjaardstrand/Noordzeestrand bij Vrouwenpolder natuurlijk zo'n beetje eindeloos :):) :j _/-\o_ Daar heb je overal genoeg parkeerplek. Wel betaald parkeren gok ik.
Dit vind ik zelf een erg handige tabel: http://www.watersportalmanak.nl/getijdentabellen-2014 je kan dus precies zien hoe laat het hoog water is (HW) en hoe laat het laag water is (LW). Ook staat er bij hoe hoog en hoe laag het precies is maar dat is voor mij niet zo interessant.

Geld een wegsleepregeling bij het oude Lisiduna, is nu de parkeerplaats van het nieuwe hotel, ze houden dat in de gaten, let op dus..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:06

Paardennamen schreef:
Mensen die naar Renesse komen met hun paard, parkeren de trailer meestal op de Rampweg bij Kijkduin/Our Seaside. Er is daar een breed stuk gras met voldoende ruimte om te laden. Het is nu nog gratis parkeren. Vandaar uit kun je meteen het strand op (wel naar links, rechts is het nog maar een klein stukje strand) of je volgt het ruiterpad naar de duinen.

Maandag heb ik vanaf 3 uur op het strand gereden en toen was het strand lekker breed met goed hard zand. Het is morgen wat later vloed en eb dan maandag, maar ik verwacht dat je vanaf half 4 zeker wel goed kunt rijden. En anders rijd je eerst door de duinen, zodat je later op het strand bent.

Wij gaan hier ook altijd naar toe. Rijden dan eerst door de duinen en dan terug via het strand. Is een dik uur. Maar je kan vanaf Renesse natuurlijk ook richting Burg Haamstede rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 12:34

Vandaag wordt het geen strand, hopelijk volgende week!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:46

mammaslamma schreef:
ashley1 schreef:

Geld een wegsleepregeling bij het oude Lisiduna, is nu de parkeerplaats van het nieuwe hotel, ze houden dat in de gaten, let op dus..

Thnx voor de tip := ben er verder niet bekend maar ik weet dat er ergens ook een parkeerplaats moet zijn met een informatiegebouw ofzo maar geen idee waar ik dan zou moeten zijn.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:45

Dat is het infogebouwtje van SBB, zit geen parkeerplaats direct bij, op ongeveer 800 meter is betaald parkeren, de meest drukke parkeer van Zeeland, zou ik niet aanraden..
Gewoon bij de A vd Weijdeweg parkeren, ingang tegenover Lisiduna, beste plek voor een mooie rit.