Mijn ex en ik zijn uitelkaar, en hij neemt een van de paarden mee, ik ben hiermee akkoort gegaan, op voorwaarde dat ik de eigenaar wil blijven, zodat ik zeker weet, dat hij niet in de handel terrecht komt.
Nu beweerd mijn ex, dat hij verplicht is om het paspoort bij de pensioneigenaar in te leveren. dat moest volgens de wet. dit geloof ik niet.
Ik wil het paspoort in eigen beheer houden. want ik wil echt de eigenaar blijven.
Het paard staat niet op mijn naam, of op mijn ex naam.
Heeft iemand tips of ideeen hoe ik dit het beste zou kunnen oplossen?
bedankt alvast!!!
Het paard staat nog bij mij, en zal volgende maand waarscheinlijk verhuizen.
_Lorette_
Geplaatst: 11-03-14 12:33
Je ex heeft gelijk. Het paspoort moet altijd bij het paard aanwezig zijn, dus als hij in pension staat, moet het paspoort daar op stal aanwezig zijn. Paspoort is geen eigendomsbewijs. Je kan er beter een contractje over opstellen. Als je ex alle kosten draagt, dan kan hij dat opvoeren als bewijs dat hij eigenaar is van het paard.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 11-03-14 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Tigra_
Hij heeft wel gelijk. Officieel gezien moet de houder van het paard het paspoort kunnen laten zien bij controle. En de stalhouder is de houder. Dus dan zul jij met de pensionhouder moeten praten of dit echt zo is of niet.
Maureen95
Paspoort moet je inderdaad bij pensionhouder inleveren. Ik zou gewoon goede afspraken op papier zetten
UpDate_
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-14 12:34
Weet je toevallig hoe ik aan een eigendombewijs kan komen?
JaBa
Geplaatst: 11-03-14 12:34
Als jij van België bent, dan heeft je ex gelijk. Het paspoort moet altijd bij het paard blijven. Dan moet hij trouwens in de databank zitten en heb je een mutatiedocument. Dit is het eigendomsbewijs, niet het paspoort. Als jij het mutatiedocument hebt, dan kan je het paard op je naam zetten.
Tigra_
Geplaatst: 11-03-14 12:38
UpDate_ schreef:
Weet je toevallig hoe ik aan een eigendombewijs kan komen?
Woon je in NL want in NL hebben ze geen eigendomsbewijs. Koopcontract is wat je de meeste zekerheid kan geven als eigendomsbewijs.