sportkleding tijdens paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haflover3

sportkleding tijdens paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:37

Ik had een vraagje over sportkleding. Ik was op het internet en zag de nieuwe sport collectie van H&M en er was een heel leuk hardloopjackje en een soort van 'yoga' sweater. Ik dacht oh dat vind ik leuk om in de zomer te dragen en het was ook niet zo heel erg duur.(was een soort gelijke sweater van HH maar die was 35 euro en deze maar 15!) Alleen nu denk ik ja kan het wel?(Ja, wat niet kan :D ) maar meer bedoeld van staat het wel? (niet dat mensen denken wat heeft die aan op het paard) Zijn er meer mensen die wel sportkleding dragen tijdens het rijden? (behalve een sport bh dan ;) )

MarliesV

Re: sportkleding tijdens paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:40

Ja hoor ik, ik heb bv een zwart vestje van Esprit wat eigenlijk bedoelt is voor de fitness, zit geen muts aan en dat vind ik ideaal.

Daarnaast rijdt ik heel veel in verschillende sporthemdjes en shirtjes. Ik vind het echt ideaal.

Qua echt paardrijspul heb ik alleen: rijbroek, cap, laarzen, winterjas. De rest is van verschillende sportmerken al ben ik een groot fan van Esprit qua pasvorm.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:42

ik rij met een H &M sport vestje oud een oudere collectie. Stuk betaalbaarder dan pikeur enz.

Verder heb ik in de zomer graag shirts met van die sportstoffen die zijn vaak van nike enz. Die zijn prettiger om in te sporten dan katoen etc ivm zweten

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:44

Wat kunnen mensen zich toch druk maken om anderen... BOEIEND wat je op je paard aan hebt. Als het jou lekker en comfortabel zit en je hebt er plezier mee, wat maakt het dan uit wat anderen vinden/denken...

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:50

Precies kala!
Ik ga geen dure Kingsland rijbroeken of truien aanschaffen.. Loopt mijn paard niet beter van :) En van dat geld geef ik hem liever een massage..

Ik heb ook gewone sportvestjes en truitjes aan :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:51

@kala: reageer dan gewoon niet als het je zo hoog zit. Wat heeft ts aan jou opmerking?

@ts: in de zomer draag ik dry fit shirtjes van nike, puma en adidas. eerder droeg ik gewoon h&m shirtjes, maar de zweetgeur krijg je daar moeilijk vanuit.
Paardrijkleding alleen broeken en jassen, verder fleecevesten van scapino :)

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:01

Jotoma schreef:
@kala: reageer dan gewoon niet als het je zo hoog zit. Wat heeft ts aan jou opmerking?

Omdat ik het erg bijzonder vind dat iedereen nu gaat delen welke merken ze aan hebben tijdens het paardrijden. Het maakt toch niet uit... Als jij er toch blij mee bent en het jou lekker zit, wat maakt het dan uit wat voor merk het is of waarvoor het gemaakt is en al helemaal niet wat anderen er van vinden...

Dus Jotoma, wat de TS eraan heeft: Zelf lekker kiezen wat ze aantrekt en het vertrouwen hebben in haar eigen keuzes.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:16

Paardrijden is geen modeshow,en daarnaast bij andere sporten draag je ook wat JIJ confortabel vind zitten en maakt het merk geen donder uit. Ieder draagt wat HIJ/ZIJ vind hoe HIJ/ZIJ een sport het beste kan beoefenen.

(natuurlijk altijd met veiligheid in het achterhoofd,maar dat is hier even niet van toepassing in jouw verhaal)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:25

@kala: ja, dat is immers ook de vraag van TS. Zijn er meer mensen die sportkleding dragen en vervolgens wordt dat onderbouwen. Voor jou maakt het niet uit, maar voor TS wel, anders stelt ze de vraag niet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:30

Tja,
Ik graai wat uit de kast als ik naar het paard ga.
Ik heb wel echte paardrijkleding. Maar vaak pak ik toch gewoon een trui of een vest.
Dat doet iedereen hier op stal ze kijken je echt niet raar aan als je dat doet.
Die hebben meer zo iets doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:32

Mss is paardrijden geen modeshow maar ik vind het wel belangrijk dat het er netjes uit ziet. Mij zal je dan ook niet zien in een slobber trui. Van welk merk iets is zal mij ook een hol wezen maar ik vind het leuker als het gewoon goed staat en lekker zit.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:38

Ik moest wel een beetje lachen om je vraag 'kan het wel' en snap de reactie van Kala daarom wel. Ik kijk eerder op van mensen die een super trendy shirtje of een net bloesje aantrekken op een paard. Ik denk altijd, je kijkt naar een paard en er zit al een veeg op je kleren -of erger nog: een gat-, maar misschien poetsen die mensen hun eigen paard niet ;-). Daarnaast is paardrijden toch juist een sport, dus waarom zou sportkleding niet kunnen :-).

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:44

Ik heb gewoon paardrijbroeken, maar m'n bovenkleding is dus helemaal niet van een bepaald ruitermerk. Altijd gewoon oude truien of thirts van mij of mijn vriend. Die paardenmerken zijn allemaal tig keer zo duur, maar komt verder op hetzelfde neer als een trui van de H&M. Daar ga ik echt niet aan beginnen. Ik trek altijd gewoon iets uit de kast!

Gewoon niet druk om maken dus, en lekker dragen wat je zelf wilt en fijn vindt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:49

Meestal zijn met shirts en polo's die ik draag van de Sting.
Maar als er belangrijke mensen (klanten) op stal komen zorg ik altijd wel dat ik er netjes uit zie. En doe ik een shirt aan van Harry's horse of iets dergelijks. Iets wat goed matcht met mijn rijbroek en rijlaarzen.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 11:21

Ja ik wist niet heel goed hoe ik het verwoorden moest maar omdat het eigenlijk voor hardlopen bedoeld is dat vest en die trui voor yoga. Ook meer of het wel kan of 'comfortabel' is zeg maar. Maar zo te zien zijn er meer die in sportkleding rijden :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:23

Natuurlijk wat dacht jij dan? Dat iedereen altijd in een set rijd?
Dat is puur voor de foto :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:24

Ik rij zo vaak in verkeerde kleren, jogging broek enzo... Kan zeker. Heel anders zit het niet, vooral een trui.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 11:47

Haha nee dat denk ik niet hoor:p rij zelf normaal ook meestal in een houthakkersbloes of shirt met lange mouwen :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:46

Ik denk dat de jasjes van de H&M prima zijn voor het paardrijden. :)

Zelf heb ik vorig jaar ook sportkleding gekocht bij de H&M, maar dan voor het tennissen. Ben er erg tevreden over, het stroopt niet op en blijft keurig netjes na een hoop wasbeurten.

Gewoon uitproberen zou ik dus zeggen, vooral als het prijsverschil zo groot is! Heb ook al een paar dingen uit de nieuwe sportcollectie besteld, leuk is het allemaal hè! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:49

Als het maar functioneel is en goed zit. Dat vind ik belangrijker dan 'hey, je draagt een hardloopshirt terwijl je aan het paardrijden bent!'

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:53

Jup! Ik doe vaak een normaal vestje aan.
Van de C&A bijv.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:58

Ik heb een jas en trui,t shirts,bodywarmer van de Kik.Winkel in Duitsland,soort van zeeman.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:29

Ik heb fitness shirtjes van de lidl om in paard te rijden en ook een paar runningshirts die ik regelmatig ook tijdens paardrijden draag.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:55

Ik rij regelmatig in mijn H&M sportvestje en hardloopjasje, ideaal. Draag ook vaak mijn nike hardloopshirts, dat zit heerlijk.

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:00

Ja hoor! Heb alleen nooit van die sporthempjes aan, wel sport shirts!
vind het persoonlijk ook fijner, ook op het paard werk je hard! En z'n shirt droogt vaak lekker snel als je gezweet hebt!