Orientatie nieuwe rijjas, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Orientatie nieuwe rijjas, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 19:03

Hallo bokkers,

Van de week moest ik mijn rijjasje wassen door omstandigheden (kat heeft er overheen gesproeid :r ) en na dat hij weer schoon uit de was kwam viel mij toch wel op dat hij er wat slecht uit ging zien.
Nu wil ik mij langzaam wat gaan orienteren op een nieuw jasje en kwam tot de conclusie dat er sinds mijn laatst gekochtje jasje ondertussen zoveel nieuwe stoffen/inovaties etc. bij zijn gekomen dat ik bij gewoon al kijken de bomen door het bos niet meer zie.

Zo lees ik veel over softshell, in hoevere bevalt dat?

Enkele eisen die ik heb opgesteld voor het nieuwe jasje zijn:
* Niet te warm voor voorjaar/zomer (wanneer je niet in zomertenue mag), in huidige jasje stik ik zowat.
* Goed wasbaar, paard wil wel eens na afstappen zijn mond aan mij afvegen.
* Goede prijs/kwaliteit, al moet ik erbij zeggen dat prijzen van + 150 euro echt wel te duur word.
* Goede pasvorm. Heb wat brede schouders en flinke boezem maar voor de rest ben ik totaal niet breed.
* Kleur: zwart of iets met grijs.

Gelukkig heeft het niet zo'n haast, maar ik ben wel erg benieuwd naar wat jullie echte don'ts en do's vinden.
Wat is goed bevallen en wat raden jullie af?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:12

Harry's Horse jasjes zijn erg goed wasbaar!
Ik had ze vroeger altijd op de manege, je kent het wel; kwijlmonden, zandvlekken, huidvet etc.
Na een wasbeurt weer helemaal netjes!

weet alleen niet hoe de HH jasjes in vrouwen maten vallen of zitten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 19:29

Als kind heb ik inderdaad een HH gehad, de grootste kindermaat was erg vormloos maar heb ik tot mijn 16/17de gedragen.
Daarna heb ik voor een leuk prijsje een Cavallo op de kop getikt. Lang model, goed getailleerd. Maar nu is eigenlijk mijn fluwele kraag op en die zit nu heel lelijk.
Ik vind persoonlijk de verschillen in prijs ook erg groot. De HH jasjes zijn relatief "goedkoop" en rond de 80 a 100 euro, maar de prijzen daarna van andere merken lopen toch wel snel 150 euro en hoger.

Champie_Me

Re: Orientatie nieuwe rijjas, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:32

Is je huidige jasje nog wel in prima staat? Anders kun je een nieuw kraagje overwegen. Verder hebben hh en red horse wel leuke jasjes voor een betaalbare prijs.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 07:25

De stof zelf heeft hier en daar ook al wat sleedse plekken. Het jasje zelf is namelijk al "oud". Heb hem voor een spotprijsje kunnen kopen omdat het model stokoud is. De guldenprijskaartje hing er nog aan.

Ondertussen ben ik erg gecharmeerd door 2 pikeur jasjes, maar zonder korting ga ik de vraagprijs daarvan niet neerleggen. Ook een Mike & Charlie http://www.ooteman.nl/dames/wedstrijd/w ... muse-black vind ik ook wel mooi. Maar ik zou nooit zo snel online druven te bestellen ivm pasvorm.

Maar is bijvoorbeeld shoftshell echt veel koeler in de zomer dan "normaal" jasje?