Welke regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FleurVerona

Welke regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 18:54

Hoi,

Ik ben weer opzoek naar een goede nieuwe 0 grams regendeken, alleen weet ik niet zo goed welk merk fijn is. De regendeken die ik nu heb (van QHP) is van binnen gescheurd (geen idee hoe dat gebeurt kan zijn) en is ook niet volledig waterdicht, als het een dag een keer goed regent blijft m'n paard niet droog. Ik heb ook een 300 grams winterdeken van QHP en hier ben ik wel heel blij mee, dus het zal wel gewoon toeval zijn. Daarnaast is het misschien ook normaal dat een regendeken het na te veel regen niet meer houd, maar ik heb hier nog geen andere mensen over gehoord. Ik ben dus eigenlijk benieuwd naar welk merk 0 grams regendeken jullie hebben en hoe dit bevalt en is dit dan met of zonder fleece van binnen? Blijft je paard altijd droog onder zijn deken na een dag regen of kan een deken dit gewoon niet aan?

Alvast bedankt! :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Welke regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:32

Ik heb een Happy Valley fleecegevoerde regendeken en een BR ongevoerde regendeken. Die laatste heb ik afgelopen jaar erbij gekocht omdat de HV regendeken te vergelijken is met 100 gram gevoerd en dat vind ik in het voor- en najaar + zomer te warm. Ze bevallen beiden erg goed al begint de HV nu na 3,5 jaar aan de buitenkant kapot te gaan door het vele rollen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:58

Ik heb de Bucas Sunshower en Rain. De Sunshower heeft een soort gaasvoering, is koel, UV-reflecterend en niet perfect waterdicht (normale buien gaat goed, maar bij de echt langduringe hoosbuien lekt ie op sommige plekken door). De Rain heeft een soort fleecevoering en is perfect waterdicht en heel stevig. Ik vind ze beide onmisbaar, maar ik heb wel een paard die vanaf augustus geschoren is en ik dus niet graag zonder deken zet ivm regenafvoer.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:01

Ik heb een Bucas Turnout 0 grams, heb hem nog niet opgehad maar heb dezelfde deken ook in 150 grams en hier ben ik super blij mee.
Vind Bucas sowieso een van de betere merken wat dekens betreft en die liggen gewoon super op mijn paard.
Liever wat meer geld uitgeven(of tweedehands) en dan een goede deken hebben dan aanrommelen met anderen en misschien schuurplekken riskeren terwijl ik weet dat die bucas als een huis liggen.

FleurVerona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:11

Bedankt voor de reacties!
Heb alleen nog een vraagje, als je gewoon een echt goede waterdichte regendeken wil, zit je dan toch aan de duurdere merken zoals Bucas, Rambo of Rhino vast, of is bijvoorbeeld Harry's Horse of Pagony ook al goed?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:32

Ik merk alleen kwaliteit en pasvorm verschil op tussen de goedkopere en de duurdere merken. De Happy Valley begint bij mij na 3 jaar kapot te gaan terwijl de Amigo deken die ik heb nog steeds heel en goed is. Ditzelfde heb ik ook gehoord over Pagony, die sneller kapot gaan van een paar stalgenoten.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:52

Ik heb al mijn dekens van amigo, dus ook mijn 0 grams. Ben er zeer blij mee, liggen goed, blijven heel, lekken niet, en niet de duurste. ideaal.

Als er fleece inzit is het al geen 0 grams deken meer. Dan ga je al naar 50 of 100 grams.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:53

Ik heb een Horseware Rhino 0 grams zonder fleece en hieronder blijft mij paard gewoon droog.
Deken ligt super en ben dus zeer tevreden

FleurVerona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 18:57

Bedankt allemaal! Heb uiteindelijk na aanbevelingen van stalgenootjes een Power Horse regendeken gekocht. Ik kijk wel hoe lang hij het volhoud en anders ga ik de volgende keer idd voor Horseware.

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:06

Bucas, voor mij alleen Bucas! Zit heel fijn en gaat lang mee :D

xloveladyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:51

ik heb ook een Bucas bevalt super goed

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:56

Ik had een bucas regendeken gekocht. helaas besloot paard na 2 dagen dat ze hem niet meer om wilde. Ze werd heeel kwaad (vanwege haar schoft) deken lag trouwens niet op de schoft. dus nu maar weer opzoek naar eentje met halve hals. Heb een 200 grams deken van Horseware de wug en die bevalt goed. 300 grams met halve hals van Horze en een staldeken 250 grams met halve hals ook van Horze.

Malissaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:27

Een bucas deken is zeker fijn

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:30

ik heb de Bucas Turnout 0 grams. Heel tevreden, heb de deken aangeschaft na 20 jaar! een Bucas Verona deken te hebben gebruikt. Deze was op het laatst niet meer waterdicht, maar ja, na zo'n lange tijd Dienst te hebben gedaan.....