Ruiterroutes Almere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mickyl

Ruiterroutes Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 13:23

Ik sta sinds een half jaar met mijn paard in Almere Buiten (buitenvaart) Ik heb het onwijs naar m'n zin, alleen het buitenrijden valt nogal tegen.

In de Oostvaardersplassen mag je niet komen met je paard en in het Kotterbos volgens mij ook niet? Of zijn daar wel ruiterpaden? Heeft er verder nog iemand tips?
Of zijn we helaas toch veroordeeld tot de fietspaden en bermen?

En mocht er iemand in de buurt staan die ook graag buiten rijdt, dan lijkt het me leuk om een keer af te spreken!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:26

Mickyl schreef:
Ik sta sinds een half jaar met mijn paard in Almere Buiten (buitenvaart) Ik heb het onwijs naar m'n zin, alleen het buitenrijden valt nogal tegen.

In de Oostvaardersplassen mag je niet komen met je paard en in het Kotterbos volgens mij ook niet? Of zijn daar wel ruiterpaden? Heeft er verder nog iemand tips?
Of zijn we helaas toch veroordeeld tot de fietspaden en bermen?

En mocht er iemand in de buurt staan die ook graag buiten rijdt, dan lijkt het me leuk om een keer af te spreken!

Ik wou dat ik een paard had :P ik woon in Almere maar ken ik hier niet veel mensen.

Gelijk achter het hippisch centrum zit toch een natuurgebied waar je kunt rijden? Verder kun je ook heel leuk rijden in Pampushout (achter die andere manege). Dat is echt een behoorlijk gebied. En je kunt ook nog rijden in de natuurgebieden bij stadslandgoed de Kemphaan. Ik wandel zelf nogal vaak met honden dus ik ken wel meerdere plekken.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 13:33

Bedankt voor je reactie!
Jammer dat je geen eigen paard hebt! ;-) Heb je wel een bijrijdpaard?
Het probleem is dat ik geen eigen trailer heb, dus ik wil er het liefste te paard naartoe kunnen rijden. Ik ben bang dat Pampushout en de Kemphaan dan net wat te ver is. En dan moet ik ook door allemaal woonwijken volgens mij?
Achter HCA zit idd wel een gebied met ruiterpaden, maar dat is wel heel klein en ik weet niet zo goed hoe ik daar moet komen te paard :P
Ik heb wel al op Google maps gekeken, maar kom er niet helemaal uit...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:35

Mickyl schreef:
Bedankt voor je reactie!
Jammer dat je geen eigen paard hebt! ;-) Heb je wel een bijrijdpaard?
Het probleem is dat ik geen eigen trailer heb, dus ik wil er het liefste te paard naartoe kunnen rijden. Ik ben bang dat Pampushout en de Kemphaan dan net wat te ver is. En dan moet ik ook door allemaal woonwijken volgens mij?
Achter HCA zit idd wel een gebied met ruiterpaden, maar dat is wel heel klein en ik weet niet zo goed hoe ik daar moet komen te paard :P
Ik heb wel al op Google maps gekeken, maar kom er niet helemaal uit...

nee ik heb vroeger eigen paarden gehad, maar nu heb ik er helaas geen geld en tijd meer voor. Is er niemand bij je op stal met een trailer die je kunt lenen?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 13:46

Jammer! Maar een paard houden in Almere is ook wel een behoorlijk dure grap. Dus kan het me voorstellen. Ik sta gelukkig volpension, anders zou ik er ook niet genoeg tijd meer voor hebben.

Een trailer zou ik nog wel kunnen lenen, maar ik zit sowieso lastig met vervoer omdat ik geen E-rijbewijs heb of een grote auto. Dus dan moet ik m'n vader lief aankijken, maar die wil ik er niet te vaak mee opzadelen (grappige woordspeling ;)). Verder zijn er niet echt mensen met wie ik mee zou kunnen rijden helaas...

Maar mocht ik ooit eigen vervoer hebben, dan lijkt het Horsterwold me ook nog wel wat. Niet zo ver en schijnt wel een mooi, groot gebied te zijn.

In ieder geval super bedankt voor het meedenken!