Gaasmasker met rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Gaasmasker met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 18:06

Haai!

Misschien echt een hele domme vraag, maar toch stel ik hem :+.

Sinds een tijdje heeft mijn paard een maanblindheid aanval gehad, en daar is zijn oog goed van opgeknapt, alleen op aanraden van de DA met zonnige dagen met een "zonnebril" (zoals mijn vader t noemt :+).
Maar nu gaan wij naar een periode waar de zon meer gaat schijnen, en ik liever dat ding op doe dan telkens de DA, vroeg ik mij af of een gaasmasker met rijden kan?
Of een andere oplossing :)?

Liefs!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:09

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:00

Met een gaasmasker kan je prima rijden hoor :j . Er zijn er ook die speciaal zo gemaakt zijn dat ze meer UV uitfilteren, die zou ik in jou geval aanraden. Ik heb een paard gehad wat enorm ging headshaken op UV licht en pollen, dus die reed ik altijd met een masker en neusnetje en dat ging altijd prima.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 20:09

Voor UV heb ik inderdaad, een van Bucas!
En die link ziet er ook goed uit! Moet alleen wel een beetje UV filteren haha.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:17

Als ik zo naar de product informatie van de maskers in de bovenstaande link kijk, gok ik dat die geen UV filteren. Deze doen het wel allemaal http://www.paardendrogist.nl/productgro ... rming&sn=1 en daar kan je ook prima mee rijden :j . Alleen als je dan op buitenrit gaat kan je er op wachten dat je de opmerking krijgt dat je paard niks kan zien 8-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:33

wij mennen op vakantie in het bos ook met een gaasvliegenmasker over het menhoofdstel tegen de dazen, gaat prima

SuzanLarissa

Re: Gaasmasker met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:39

Goed dat je dit opent, ik heb sinds Ceasars maandblindheid niet meer gereden en nu weer wel.
Dus voor straks met de zon moet ik ook een oplossing hebben natuurlijk...
Hmm ik heb voor de wei een elastisch masker, maar geen idee of die het accepteert met rijden joh

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 18:26

Inoterry schreef:
Als ik zo naar de product informatie van de maskers in de bovenstaande link kijk, gok ik dat die geen UV filteren. Deze doen het wel allemaal http://www.paardendrogist.nl/productgro ... rming&sn=1 en daar kan je ook prima mee rijden :j . Alleen als je dan op buitenrit gaat kan je er op wachten dat je de opmerking krijgt dat je paard niks kan zien 8-)

Ik had hem vandaag op met rijden, en ja hoor. Zat er nog geen 2 minuten op en een fietser kwam langs:"Dat paard ziet niks". Jawel hoor, ben juist aan het voorkomen dat ie straks niks meer kan zien :Y) .
Toen fietste hij met mega vraagtekens weg :=.