Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joafan2003 schreef:Hier in Nederland dekt je ziektekosten verzekering de schade van jou als ruiter. Betreft het je bijrijder kan haar ziekte kostenverzekering de schade op de eigenaar van het paard verhalen. Ik ben hiervoor verzekerd.
zap schreef:Wat gebeurt er als jij een ongeluk krijgt met de fiets? Of gewoon valt en een snee in je hoofd hebt die gehecht moet worden? Wie betaald dat dan?
Bij ons de zorgverzekering. Die dekt kosten van het ziekenhuis ed. Iedereen moet er 1 hebben.
JoCo schreef:joafan2003 schreef:Hier in Nederland dekt je ziektekosten verzekering de schade van jou als ruiter. Betreft het je bijrijder kan haar ziekte kostenverzekering de schade op de eigenaar van het paard verhalen. Ik ben hiervoor verzekerd.
Ja dit zoek ik, omdat ik nogal eens iemand mee rijden neem...
Zelf ga ik wrsch 1 pols blijven hebben die wat stijver blijft, maar diegene v wie het paard was, heeft geen verzekering... en ikzelf dus ook niet
kleinvosje schreef:Ik ben verbaasd dat het in België niet verplicht is een zorgverzekering te hebben? Die dekt dit soort kosten. Als ik alle kosten die ik heb gehad door de paardensport zelf had moeten betalen, was ik nu arm geweest.
JoCo schreef:Haha ik ben 35, en ik ben wel degelijk verzekerd bij mijn ziekenfonds, maar ik blijf misschien een klein stukje invalide, heb een hoop loonverlies, enz en nu vroeg ik me gewoon af of je je "extra" kan verzekeren hiertegen...
Kirrr schreef:Bij KBC kan je een paardenverzekering nemen met allerlei opties voor ruiters en lichamelijke ongevallen.
Gewone ongevallenverzekeringen sluiten paardeijden ook niet uit... Dus dat kan ook perfect.
Ik heb er ook eentje via hippozorg.
Als je paard er verzekerd is kan je ook een ongevallen verzekering pakken voor verzorgers of opzittende.
Allemaal in België, dus opties genoeg!