Is de maat van mijn chaps goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CedriiC

Is de maat van mijn chaps goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 16:15

Hoi hoi!

Vorig jaar heb ik deze heerlijke schoenen gekocht:
Afbeelding

Alleen omdat ze redelijk breed en lomp zijn aan alle kanten is het moeilijk om een beetje geschikte bijpassende chaps te vinden. Afgelopen jaar mijn oude Kieffer Secu chaps aan gehad, maar de ritsen beginnen het te begeven, het is altijd nogal sjorren om ze dicht te krijgen :7

Daarom ben ik nu op zoek gegaan naar andere chaps en kwam ik deze tegen: Mountain Horse Ranger Legging
Afbeelding

Besteld, vandaag gepast, nu komen de twijfels... Er zit een soort elastiek aan de achterkant maar daardoor kan ik ze wel behoorlijk uitrekken. Mijn hand kan ik er zo tussen leggen. Ik vraag me af of dit elastiek redelijk in vorm blijft, of dat dit verder uit gaat rekken. Ik wil geen chaps die straks ontzettend los zitten of misschien zelfs afzakken. Wie o wie kan mij advies geven? :) Hieronder de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!

daniellet25

Re: Is de maat van mijn chaps goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:58

ik zou denk ik een maatje kleiner proberen. ze gaan denk ik nog wel uitrekken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:01

Als je niet aan het elastiek trekt, rekt het niet. Hoe meer trekkracht, hoe eerder uitgerekt. Ik zou het bij deze houden, een maatje kleiner zal eerder uit gaan rekken.

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:02

Ik heb ook chaps gehad met een stuk elastiek en die waren binnen no time te groot..

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:37

Ik zou deze houden. Je rekt het elastiek nu niet uit, vind ze verder mooi zitten hoor, van wat ik op de foto's kan zien. Te strak ziet er ook raar uit (ondanks elastiek).

maar je moet doen wat je zelf fijn vindt. je kan een maat kleiner altijd passen, is het het toch niet stuur je het terug.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 12:45

Dank jullie voor de tips. Ik heb besloten ze te houden. Mochten ze echt extreem uitrekken zou ik ze waarschijnlijk bij de schoemaker ook in kunnen laten nemen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:48

Hebben die chaps dezelfde pasvorm als de Kieffer Secu chaps?
Ik heb die Kieffers (al 2 paar gehad), maar de stiksels laten nu alweer los. Dus wil eigenlijk anderen, maar met dezelfde pasvorm :D

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 19:23

Ik vind de pasvorm iets anders, de Kieffers lijken vanaf de kuit meer strakker omhoog te lopen terwijl deze iets meer gevormd zijn rond de bovenkant van de kuit. Ook hebben deze meer ruimte rond de schoen.
Maar als je ze aan hebt met rijden voelen ze in mijn ogen hetzelfde. Ze voelen even 'stevig' zoals die van Kieffer. Verder vind ik het moeilijk om er iets over zeggen. Ik ben er in ieder geval blij mee :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:33

CedriiC schreef:
Ik vind de pasvorm iets anders, de Kieffers lijken vanaf de kuit meer strakker omhoog te lopen terwijl deze iets meer gevormd zijn rond de bovenkant van de kuit. Ook hebben deze meer ruimte rond de schoen.
Maar als je ze aan hebt met rijden voelen ze in mijn ogen hetzelfde. Ze voelen even 'stevig' zoals die van Kieffer. Verder vind ik het moeilijk om er iets over zeggen. Ik ben er in ieder geval blij mee :)

Thanks, dan zijn die chaps voor mij niet handig.
Viel me namelijk inderdaad in de winkel al eens op dat de meeste andere chaps een veel voorgevormdere kuit hebben. Maar mijn kuiten zijn wat rechter :+ zoals het Kieffer model haha

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:21

Ik zou het ook bij deze houden deze zitten denk ik goed