Ik zit met het volgende en ben benieuwd of andere bokkers een zelfde situatie hebben meegemaakt of dat er misschien bokkers zijn met een "juridische / verzekeringstechnische" kijk hierop. De situatie is als volgt:
Ik had mijn paard uitgebreid verzekerd gehad bij een bekende paardenverzekeraar. Zowel voor ongevallen als een zeer uitgebreide ziektekostenverzekering. Hij is helaas wegens een chronisch probleem met een slechte prognose afgelopen oktober ingeslapen. Hij was pas 5,5 jaar. Zoals jullie ongetwijfeld begrijpen was ik hier echt kapot van. Het verzekeringswerk is naar mijn optiek niet echt netjes afgerond maar ik heb het vanwege alle emoties zo gelaten. Echter zit ik nu nog steeds met een onbeantwoorde vraag..
Ik weet dat bij verzekeringen gewerkt wordt met een verzekeringsjaar. Mijn paad was altijd van mei tot mei verzekerd. Hij is afgelopen oktober is ingeslapen (met toestemming van verschillende behandeld artsen en de verzekering zelf). Vervolgens na afwikkelen van de verzekering kreeg ik in november een rekening met verzoek de premie van november tot mei te voldoen. Schijnbaar is het bij de verzekering zo dat ondanks dat het verzekerde object niet meer bestaat (dood is), ik toch gewoon mijn verzekeringsjaar volledig moet betalen.
Ik vind dit een hele rare gang van zaken en heb zodoende nogmaals gebeld met ze en wordt doodleuk verwezen naar de algemene voorwaarden. Niemand kan mij echt uitleggen waarom dit zo is.
Volgens mij is het namelijk zo dat contracten (maar weet niet of dit geld voor verzekeringen) niet zomaar met een jaar mogen worden verlengt mogen worden.. Daarnaast is dit voor zover ik weet een schadeverzekering en wordt bij zo'n verzekering vaak een dier gezien als een object. Voorbeeld: als ik mijn auto kapot rijd en deze doet niets meer stopt mijn verzekering toch ook?
Ik ben heel benieuwd hoe andere bokkers hierover denken en of er mensen zijn die het mij wel uit kunnen leggen
Alvast bedankt!