dus als het beter ergens anders past, by all means, verplaats het zoals het jullie goeddunkt.Naar aanleiding van een paar jaar Bokt en een aantal (recente) topics vraag ik me af of ik de enige ben die het volgende is opgevallen:
In vergelijking met andere takken van de paardensport, lijkt het reilen en zeilen omtrent de dressuurwereld verouderd.
Als je kijkt naar de leading organisatie (KNHS) binnen de dressuurwereld vind ik dat deze er af en toe nogal verouderde ideeën op nahoudt
.Daarnaast valt het mij op dat vooral paarden die uitkomen in de dressuur een andere behandeling genieten omdat ze wedstrijden moeten lopen. Deze paarden kunnen niet/minder de wei op want de kans op blessures is te groot, om dezelfde reden kunnen deze dieren niet in een (grotere) kudde. Daarbij kan een dressuurpaard niet (zoveel) op de wei want dan wordt hij sloom, dik of wat dan ook. 24/7 buiten is al helemaal uit den boze.
Als ik om mij heen kijk, genieten de sportpaarden die uitkomen in de andere takken van sport een andere (imo betere
) behandeling. Endurance paarden die 24/7 buiten staan. TRECpaarden die met een hack worden gereden om maar iets te noemen. Menpaarden die gewoon in de kudde staan, evenals paarden die SGW starten.
Wat is jullie mening en vooral waaróm zou een dressuurpaard daadwerkelijk anders behandeld moeten worden dan een sportpaard dat uitkomt in een andere discipline?
EDIT: typo
?